تصویب پیوست فرهنگی صنعت گردشگری خراسان جنوبی

پیوست فرهنگی صنعت گردشگری خراسان جنوبی در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسید.

امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی پیوست فرهنگی صنعت گردشگری خراسان جنوبی در ۱۲ بخش به تصویب رسید تا علاوه بر رونق این بخش، چالش‌های پیش روی آن در سال‌های گذشته کاهش یابد..

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه گردشگری یک گنج پنهان است که باید به آن توجه ویژه شود گفت: در گذشته در برخی مواقع اقدامات خلاف قانون را از برخی گردشگران در استان شاهد بوده ایم که باید بر اساس این پیوست فرهنگی، صنعت گردشگری قانونمند و پر رونق شود.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه رونق گردشگری به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند گفت: باید در کنار تلاش بیشتر دستگاه‌های فرهنگی، همه تور‌ها با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شود تا مشکلات پیش روی این صنعت از بین برود.

در این جلسه همچنین از سامانه و پوستر مدیریت جلسات تلاوت قرآن کریم در مساجد رونمایی شد

حجت الاسلام محقی رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به اجرای طرح هر مسجد پایگاه قرآن از ابتدای سال بیان کرد: این طرح هم اکنون در ۱۹۴ کانون فرهنگی هنری مسجد استان اجرا می‌شود.

او افزود: کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد ثبت نام می‌کنند و قاریان مد نظر را انتخاب و از آنها دعوت می‌کنند در مساجد تلاوت کنند.

حجت الاسلام سالاری مکی مدیرکل تبیلغات اسلامی استان هم با اشاره به اجرای طرح زندگی با آیه‌ها با عنوان مسطورا از ابتدای ماه مبارک رمضان گفت: در این طرح قرار است ۱۵۰ فراز قرآنی در طول ۳ سال با کمک همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی در سطح جامعه منتشر شود تا علاوه بر حفظ و تدبر در آن با مفاهیم آن آشنا شوند.

او با اشاره به اینکه برای شروع این طرح در ماه رمضان ۳۰ فراز قرآنی مد نظر است تصریح کرد: مردم می‌توانند برای ورود به این طرح عدد ۵ به سرشماره ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.