۵ نوع رویا و پیام‌های مخفی آنها

اگر فکر می‌کنید رویا‌ها دستورات الهی هستند یا از نظر روانی هدایت می‌شوند، همین نتیجه گیری صدق می‌کند: هر رویا پیامی دارد.

رویا‌ها در همه سبک‌ها و اشکال وجود دارند: ماجراجویی‌های حماسی، کابوس‌های وحشتناک، خیال پردازی‌های آرامش بخش، یا سفر‌های اسیدی آشفته.

رویا منحصر به فرد است

قبل از اینکه در مورد معنای رویا‌ها حدس بزنیم، به یاد داشته باشید که رویا‌ها به اندازه ما فردی هستند. یک رویا ممکن است بر اساس شخصیت، سن یا شرایط شما تعابیر متعددی داشته باشد.

بنابراین، اگر فکر می‌کنید رویا‌ها دستورات الهی هستند یا از نظر روانی هدایت می‌شوند، همین نتیجه گیری صدق می‌کند: هر رویا پیامی دارد.

دیدار رویایی یکی از بستگان فوت شده

سال‌ها پیش مادربزرگم در خواب ظاهر شد. متوجه شدم که او در اتاق نشیمن من ایستاده و با لبخندی بزرگ به من نگاه می‌کند. با گریه از خواب بیدار شدم.

مادربزرگ من نزدیک به ۳۰ سال پیش فوت کرد. او بزرگترین تشویق کننده من بود. وقتی ناراحت، غمگین یا غمگین بودم، او تشویق، چای گرم و نان تست دارچین را برای تسکین ناراحتی‌های من ارائه داد.

یک راه ساده برای نگاه کردن به رویا‌ها

از دیدگاه روان پویشی، همه افراد در رویا‌های شما نمایانگر بخش‌هایی از شما هستند. به عبارت دیگر، شما آن افراد را قرض می‌گیرید تا جنبه‌ای از شما را نشان دهند.

برای مثال، فرض کنید رویای خشونت آمیزی می‌بینید، مانند آسیب دیدگی یا حمله. در آن صورت، مهاجم ممکن است نشان دهنده نبردی باشد که شما با خودتان دارید، مانند مشکل در تمایلات خود ویرانگر یا رفتار‌های خود خرابکارانه.

اگر رویای شما آشفته است، مانند احساس گم شدن در یک محیط گیج کننده، احتمالاً با ترس از آینده خود مبارزه می‌کنید. محیط و افراد در رویا نشان دهنده عدم اطمینان در زندگی شما هستند. شاید باید تصمیم سختی بگیرید، شاید چیز‌های ناشناخته‌ای در مورد آینده شما وجود داشته باشد، یا نگران امنیت یکی از عزیزانتان هستید. تغییر زندگی اغلب باعث ایجاد رویا‌های آشفته نیز می‌شود.

پیام مخفی رویای شما

رویا‌های خود را به عنوان فیلم‌های کوچکی که توسط ناخودآگاه شما تولید شده است در نظر بگیرید. از آنجایی که هر کسی را که ملاقات می‌کنید درونی می‌کنید، هزاران بازیگر برای انتخاب دارید. وقتی سن و مبارزات فعلی خود را در نظر بگیرید، فیلمنامه رویای شما شروع به شکل گیری می‌کند.

تجزیه و تحلیل پیام رویای شما مستلزم کارآگاهی سرسخت است. روان درمانگران دوست دارند رویا‌ها را از هم جدا کنند و معنای پنهان آنها را بیابند. آنها هر رویا را یادداشتی از ناخودآگاه شما می‌دانند که نشان دهنده یک پویایی مهم در زندگی شماست.

به عنوان مثال، مادربزرگ متوفی من در زمانی ظاهر شد که من با عدم اعتماد عمیق به خودم دست و پنجه نرم می‌کردم. در آن زمان، یکی از اعضای خانواده به دلیل یک بیماری مزمن در بیمارستان بستری شد، بیماری همه گیر، دفتر روان درمانی من را تعطیل کرد و مادرم در حال مبارزه با کووید-۱۹ بود. به نظر می‌رسید فاجعه در هر گوشه‌ای وجود دارد.

من مادربزرگم را قرض گرفتم تا نشان دهنده قدرت آرامی باشد که او به من منتقل کرد. آن قدرت هنوز وجود داشت، اما در زیر همه ترس‌ها و نگرانی‌های من پنهان بود. من در رویا خود را تشویق کردم که تسلیم نشوم و برای غلبه بر این مبارزات نیروی درونی و شجاعت به دست بیاورم.

من به دنبال تشویق خودم بودم. مادربزرگ من بازیگر عالی برای این نقش بود.

پنج نوع رویا

فهرست کردن انواع رویا‌ها غیرممکن است. من آنها را به رایج‌ترین مواردی که در کارم به عنوان روان درمانگر دیده ام محدود کرده ام. به خاطر داشته باشید که همپوشانی وجود دارد. یک رویا می‌تواند کیفیت‌های زیادی را به طور همزمان لمس کند یا معانی متعددی داشته باشد.

۱. اضطراب محور

دویدن، افتادن یا تعقیب شدن توسط یک غریبه، تز‌ها تظاهرات رایج اضطراب هستند که باعث کابوس و دیگر رویا‌های آزاردهنده می‌شود. نگرانی‌ها و ترس‌هایی که ممکن است از آنها اجتناب کنید، شما را در خواب آزار می‌دهند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مضطرب از خوابیدن اجتناب می‌کنند و به خود فشار می‌آورند تا بیدار بمانند. آنها به ندرت “به رختخواب می‌روند”؛ آنها از خستگی به خواب می‌روند.

۲. برآورده شدن آرزو‌ها

آیا رویای بردن جایزه، بیدار شدن در یک خانه جدید، قرار ملاقات با افراد مشهور یا گرفتن انتقام را در سر داشتید؟ به دنیای سرگرم کننده رویا‌های تحقق آرزو‌ها خوش آمدید. متأسفانه، بیدار شدن از رویای برآورده شدن آرزو می‌تواند دردسرساز باشد. واقعیت بازگشته است و سرگرمی به پایان رسیده است.

۳. تنبیه

احساس گناه عامل بزرگی برای رویا‌های مجازات است. احساس پشیمانی می‌کنید. شاید کاری کردی که پشیمون شدی مرد جوانی که با او کار می‌کردم خوابی تکراری در مورد معلم سختگیر مدرسه ابتدایی دید که او را در حال تقلب در امتحان گرفت. هر بار که در مورد چیزی احساس گناه می‌کرد، آن معلم در خواب ظاهر می‌شد تا او را تنبیه کند.

۴. خود تسکین دهنده

برخی از رویا‌ها دوست داشتنی، ملایم و مهربان هستند. مانند ملاقات مادربزرگم، آنها تلاشی برای آرامش و تسکین ذهن آشفته شما هستند.

۵. حل مسئله

رویا‌های حل مسئله کاربردی‌ترین هستند. شما با یک دوراهی روبرو می‌شوید و ناخودآگاه شما راه حلی ارائه می‌دهد. چنین رویا‌هایی می‌توانند الهام بخش باشند، زیرا به شما پاسخ‌هایی برای سؤالات فوری می‌دهند. به عنوان مثال، نوازندگان گاهی اوقات رویای ترکیب‌های موسیقی را می‌بینند، دانشمندان رویای پاسخ به آزمایش‌های گیج‌کننده، یا کارآفرینان رویای اختراعات جدید هستند.

تحلیل رویا‌های شما

راه‌های زیادی برای نزدیک شدن به تحلیل رویا وجود دارد. در اینجا چند پیشنهاد هستند.

۱. وقتی از خواب بیدار می‌شوید، سعی کنید ساکن بمانید.

بلند نشوید و قدم بزنید. هر چه بیشتر بدن خود را حرکت دهید، احتمال اینکه رویا‌ها و جزئیات مهم را فراموش کنید بیشتر می‌شود. هر چه بیشتر از خواب بیدار شوید، رویا مه آلودتر می‌شود.

۲. رویا‌های خود را در یک دستگاه ضبط یادداشت یا دیکته کنید.

هر چه جزئیات بیشتری را به خاطر بسپارید، بهتر است. بسیاری از افراد در زمان‌های حساس زندگی خود افزایش رویا‌ها را تجربه می‌کنند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد خلاق یک ضبط کننده در کنار تخت خود نگه می‌دارند تا رویا‌های خود را رونویسی کنند یا آنها را در دفترچه رویا‌های خود بنویسند.

۳. بازیگران رویای خود را زیر نظر بگیرید.

افراد خاصی برای شما چه چیزی را نشان می‌دهند؟ چرا آنها را در آن قسمت‌ها انداختید؟

۴. رویا چه احساساتی را برانگیخت؟

با ترس از خواب بیدار شدی؟ الهام گرفته؟ ناراحت؟ لحن احساسی یک رویا بخش مهمی از تحلیل است.

۵. از رویای خود به کسی بگویید.

توضیح دادن رویای خود به کسی به شما کمک می‌کند تا آن را نیز درک کنید. اغلب دیدن خودمان سخت است. گفتن به یک دوست یا درمانگر می‌تواند جنبه‌هایی از رویایی را که شما درک نمی‌کنید روشن کند.

رویا‌های خوب و بد حامل پیام‌های ضروری هستند و گاهی چیز‌هایی را به شما می‌گویند که نمی‌خواهید بشنوید. رویا هر چه باشد، نزدیک شدن به آن با صبر و کنجکاوی هرگز شما را ناامید نخواهد کرد.

رویای مبارک!

منبع: اندیشه معاصر

برچسب ها: خواب ، رویا ، کابوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مسعود
۰۵:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
با سلام و احترام ،
خواهش ميكنم اگه چيزي را نميدانيد با پرسيدنه شما و پاسخ از سوي پروردگار عالم ، تو همون رويايي كه شب پرسش ميبينيد ، جوابه

تمامي اين مطالب جز يكي دونمونه ( يادداشت كردن رويا )خلاف و باعث مرگ ، شخصه نگارنده متن ( پيامه مخفي رويا ) دارد
رويا ها
همه پياميست از سوي پروردگار عالم ، ارتباط مستقيم و اطلاع رساني خصوصي به هر فرد ، همون " صراط الذين انعمت " همون كه يك عمر ميگين بهش ( اهدنا صراط المستقيم )
پيامه اصلي او ، زماني اشكار ميشود كه فرد بيننده خواب ، هر انچه در رويا ميبند را " ( آدم) بببيند ( از در و پنجره و ميز گرفته يا ديگر جانوران ،و با بينشي كه از توانايي هاي ذاتي انها ميشناسد ، و با خاطر نشان كردن اون توانايي كه در عون ادم ميشناسد از سوي چه كسي براي چه امري ، داده شده كه حال عون آدم در نقش يك فرستاده در رويا ظاهر شده و جايگاه هايي كه هر ادم تويه رويا ، نسبت به شاهد
دارن فراموش نكنيد كه عونها روح هايي هستند كه در نظر بيننده شبيه به شخصيتي در امدند نه اينكه دقيقا روحه طرف ياد شده باشد
و رويا ها اغاز شناختز پروردگار است كه هر شخص بتواند او را بشناسد تا هنگام ملاقات در روي زمين ، بداند كه چگونه با خالق بزرگ كه شبيه انسان در امدند، احترام و رفتاري شايسته داشته باشد
و اينكه سوالاتي كه در رويا ها گفته ميشود سوالات ارزش يا قيامتي است كه با پاسخ صحيح به انها ارزش شخص را بالا ميبرند
اين همان ( راز و نياز ) است و نماز

اين مطالب را بنده با پرسش و نوشتن ان توي دفتر و معطوف كردن همه توجهم به خواب و انچه كه ميديدم ، بدست امده

نه بر پايه علم مدرسه و روانشناسي و خواب
آخرین اخبار