امام جمعه سنندج:

رمضان ماه برکت و بخشش برای مسلمانان است

ماموستا رستمی گفت: رمضان در دین مقدس اسلام، ماه برکت، بخشش و عزت برای مسلمانان است و باید از لحظه لحظه این ماه عزیز بهره معنوی ببریم.

 امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: در‌های توبه در ماه رمضان بر روی مسلمین باز است و این ماه هزاران حکمت دارد بنابر این باید برای بازگشت به معنویت و دین، از این فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده نهایت استفاده را ببریم.

ماموستا فایق رستمی به فرا رسیدن سال جدید و ماه مبارک رمضان گریزی زد و گفت: رمضان در دین مقدس اسلام، ماه برکت، بخشش و عزت برای مسلمانان است و باید از لحظه لحظه این ماه عزیز بهره معنوی ببریم.

وی افزود: فضیلت این ماه بسیار مهم بوده و تقوا و عبادت الهی در آن اجر و ثوابی چندین برابر دارد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر را داریم که رسول اکرم (ص) درباره این شب‌ها می‌فرمایند، «در ماه رمضان روزه بگیرد و شب‌های آن را شب زنده‌داری و عبادت کنید»

ماموستا رستمی  در ادامه با بیان اینکه ایتام و نیازمندان از دیدگاه قرآن باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید دست یتیم، فقرا و کسانی که در بند و زندان هستند را بگیرید.

وی افزود: برای رفع ریشه‌های فقر نباید فقط منتظر دولت باشیم همه ما کمک به محرومین را به عنوان مسئولیت اجتماعی به ویژه در این ماه مد نظر قرار دهیم.

امام جمعه سنندج خواستار مشارکت مردم در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد شد و خاطرنشان کرد: آزادسازی اسرا و کمک به ایتام و نیازمندان از دستورات دین اسلام است هر کس در حد توان در این راستا باید گام بردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.