چرا افراد مسن از ایموجی استفاده نمی‌کنند؟

تحقیقات نشان داده که افراد مسن اغلب ایموجی‌ها را درک می‌کنند، اما در استفاده از آن‌ها تردید دارند.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا مادربزرگتان برای شما پیامک‌هایی پر از قلب و گل می‌فرستد، اما هرگز شکلک نمی‌فرستد. به نظر می‌رسد، داستان چیزی بیش از قطع ارتباط نسلی است.

نتایج تحقیق اخیر دانشگاه اتاوا کانادا نشان می‌دهد که اگرچه بسیاری از افراد مسن ایموجی‌ها را درک می‌کنند، اما اعتماد به نفس لازم برای استفاده از آنها را ندارند.

این تحقیق بررسی کرد که چگونه سن بر استفاده بزرگسالان از ایموجی‌ها تأثیر می‌گذارد. محققان ۲۴۰ بزرگسال ۱۸ تا ۸۰ ساله را مورد ارزیابی قرار دادند تا دریابند چقدر از ایموجی‌ها، از چند شکلک مختلف استفاده و چقدر آنها را درک می‌کنند.

پروفسور ایزابل بوت، سرپرست تحقیق گفت: ما دریافتیم که کاربران مسن‌تر کمتر از شکلک‌ها استفاده می‌کنند و در توانایی خود در تفسیر شکلک‌ها احساس راحتی کمتری دارند.

بزرگسالان مسن‌تر در درک برخی از ایموجی‌ها، به‌ویژه شکلک‌های «غافلگیرکننده» و «شاد» مشکل داشتند. این ایموجی‌ها از حالات چهره ظریفی استفاده می‌کنند که ممکن است برای افراد مسن‌تری که با شکلک‌ها به‌عنوان شکل رایج ارتباطی بزرگ نشده‌اند، ناآشنا باشد.

این مورد نشان‌دهنده تفاوت بین نسل‌ها در نحوه تفسیر ایموجی‌هاست که هنگام استفاده از ایموجی‌ها برای برقراری ارتباط با افراد در سنین مختلف مهم است.

اینکه فردی تصمیم به استفاده از فناوری جدید می‌گیرد یا خیر، اغلب به آسانی یادگیری و استفاده از آن بستگی دارد. نتایح تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از شکلک‌ها برای افراد مسن‌تر از افراد جوان‌تر دشوارتر است.

این نتایج فقط در مورد درک معنای ایموجی نیست، بلکه در مورد یافتن و انتخاب درست آنها هنگام ارسال پیام است. برای افراد مسن‌تر، شکلک‌ها ممکن است کمتر کاربرپسند به نظر برسند و در مقایسه با کاربران جوان‌تر، در استفاده از آنها اشتیاق یا اعتماد به نفس کمتری وجود دارد.

با افزایش سن، طبیعی است که بینایی و مهارت دست ما کاهش یابد. این می‌تواند دیدن و تعامل با نماد‌های کوچک روی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، از جمله ایموجی‌ها را برای افراد مسن دشوار کند.

ایموجی‌ها چیزی بیش از افزودنی‌های سرگرم‌کننده به پیام‌ها هستند. آنها به‌عنوان ابزاری مفید برای بیان احساسات، معانی ظریف و عباراتی عمل می‌کنند.

 یادگیری استفاده موثر از ایموجی‌ها برای بزرگسالان مسن‌تر، می‌تواند به‌طور قابل توجهی تعاملات اجتماعی و رفاه کلی آنها را بهبود بخشد.

ایموجی‌ها می‌توانند به افراد مسن کمک کنند تا احساسات خود را واضح‌تر و دقیق‌تر در مکالمات دیجیتال بیان کنند و این تعاملات را شخصی‌تر و معنادارتر می‌کند و به ویژه برای کسانی مفید است که برای تایپ پیام‌های طولانی مشکل دارند یا برای انتقال لحن و احساسات خود از طریق متن به سختی تلاش می‌کنند.

سالمندان با توانایی مشارکت بیشتر در ارتباطات دیجیتال، می‌توانند احساس ارتباط بیشتری با عزیزان و جوامع خود داشته باشند. این حس ارتباط برای سلامت روان بسیار مهم است و می‌تواند به مبارزه با احساس تنهایی و انزوا که نگرانی‌های رایج با افزایش سن افراد است، کمک کند.

ایموجی‌ها مانند زبان، جهانی هستند و افراد در هر سنی آن را می‌فهمند. با یادگیری استفاده مؤثر از آنها، افراد مسن می‌توانند با نسل‌های جوان‌تر، مانند نوه‌های خود، ارتباط بهتری برقرار کنند و شکاف بین سنین مختلف و تجربیات تکنولوژیکی را پر کنند.

منبع: ایسنا

برچسب ها: افراد مسن ، ایموجی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
دیگه این قرتی بازیها از ما قبیحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
مقاله ی جالبی بود
حال که حرفش شد yjc چرا ایموجی در کامنتای سایت غیر فعاله ؟ فعالش کن
البته یدونه ایموجی فعاله خودم کشفش کردم این ✌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
?????❤️??????????☕???
آخرین اخبار