تغییر سرعت انبساط جهان به دلیلی ناشناخته

به گفته دانشمندان، عاملی ناشناخته در حال تغییر سرعت انبساط جهان است.

برای چندین دهه، دانشمندان سعی کردند ثابت هابل یا سرعت انبساط جهان را اندازه گیری کنند و کشف کردند که چیزی در حال تغییر نرخ انبساط جهان است.

ثابت هابل واحد اندازه گیری است که برای توصیف انبساط جهان استفاده می‌شود و یکی از معیار‌های اساسی برای درک تکامل جهان و سرنوشت نهایی آن است.

دانشمندان دریافتند که اگرچه اندازه‌گیری‌ها دقیق‌تر شده‌اند، اما واضح‌تر نیز شده‌اند. روش‌های مختلف اندازه‌گیری انبساط نتایج متفاوتی را نشان می‌دهند که از آن به عنوان "کشش هابل" یاد می‌شود، و دانشمندان نمی‌دانند چرا این اتفاق می‌افتد.

اکنون دانشمندان از تلسکوپ فضایی جیمز وب در کنار تلسکوپ فضایی هابل استفاده کرده اند تا هر گونه تردید در مورد دقت اندازه گیری‌ها را از بین ببرند.

آنها اعلام کردند که چیزی بر سرعت انبساط کیهان تأثیر می‌گذارد. این موضوع ربطی به این واقعیت ندارد که ممکن است مشاهدات هابل به دلیل برخی نادرستی‌هایی که در اندازه‌گیری‌های مقیاس‌های فضای اعماق وجود دارد، اشتباه است و دانشمندان گمان کردند جیمز وب آنها را تصحیح کرده است.

آدام ریس، فیزیکدان دانشگاه جانز هاپکینز در بالتیمور، توضیح داد: با نفی خطا‌های اندازه‌گیری، آنچه باقی می‌ماند این احتمال واقعی و هیجان‌انگیز است که جهان به اشتباه درک شده است. ما اکنون دامنه کامل آنچه هابل مشاهده کرده است پوشش داده‌ایم و می‌توانیم وجود خطای اندازه گیری را به عنوان دلیل تنش هابل (مشکل اندازه گیری سرعت انبساط جهان) را با اطمینان بسیار بالا رد کنیم.

دانشمندان در سال ۲۰۲۳ از تلسکوپ جیمز وب برای تایید مشاهدات هابل و نشان دادن اعتبار اندازه گیری‌ها استفاده کردند. اما برخی دیگر اشاره کرده‌اند که اگر اندازه‌گیری‌هایی که ما استفاده می‌کنیم با فاصله کمتر شود، ممکن است نقصی در این کار وجود داشته باشد.

منبع: ایندیپندنت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
اینکه سرعت انبساط کائنات کم و زیاد میشه واقعا عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
یعنی چی به اشتباه درک شده است ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
کائنات هم از دست کارای بشر دیوونه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
انشاله آخر زجر کشیدن هاست
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی قانعی
۰۹:۳۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام
در ایه 47 سوره ذاریات این موضوع آمده است
والسما بنینها بایید و انا لموسعون
خداوند همیشه در حال وسعت دادن به جهان افرینش است
کار یک دانشمند این است که همه سوابق علمی را بررسی کند این نظریه نیست این قطعی است و هیچ تردید در این نیست لذا با فرض این قطعیت باید مدل و چگونگی گسترش را جستجو کنند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۳۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
البته چندتا ماهواره هم خودمون فرستادیم تو فضا // ولی معلوم نیست اون بالا چه غلطی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
تلویریون چون برنامه نداره
چند روزه تصاویر بصورت زنده از ایستگاه فضایی بین المللی برامون میزاره// بعض میدون تره باره که قبلا میزاشت // قبول دارید؟؟