سرویس‌دهی ۴۰۰ اتوبوس در خطوط منتهی به حرم رضوی ویژه تحویل سال نو

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: سرویس‌دهی ویژه تحویل سال نو در خطوط عبوری و منتهی به حرم با استفاده از ظرفیت حداکثری ناوگان انجام خواهد شد.

عباس اتحادی سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: از ماه گذشته برنامه‌های ناظر به خدمات به زائران در ایام نوروز را با آماده‌باش کلیه کارکنان و استقرار نیرو‌های راهنمای زائر در پایانه‌ها آغاز کردیم. برگزاری دوره آموزشی استقبال از بهار ویژه رانندگان ناوگان از دیگر برنامه‌های ما بود. پویش کاهش آلایندگی ناوگان را از ابتدای بهمن‌ماه آغاز کردیم و تمامی ناوگان ما مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

فعالیت شبانه‌روزی خطوط ۱۲ و یک BRT در ۲۹ اسفند و یک فروردین

او افزود: سرویس‌دهی ویژه تحویل سال نو در خطوط عبوری و منتهی به حرم با قوت و با استفاده از ظرفیت حداکثری ناوگان انجام خواهد شد. از ۲۹ اسفند تا پایان روز اول فروردین‌ماه سرویس‌دهی در خطوط ۱۲ و یک BRT به صورت شبانه‌روزی خواهد بود. حدود ۴۰۰ دستگاه در خطوط عبوری و منتهی به حرم سرویس‌دهی را انجام خواهند داد.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه سرویس‌دهی ویژه به آرامستان بهشت رضا (ع) را نیز در برنامه داریم، ادامه داد: از ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین‌ماه از ۶ پایانه انقلاب اسلامی، شهید مفتح، مصلی، فردوسی، خواجه‌ربیع و بلوار وکیل‌آباد جنب درب دانشگاه فردوسی، سرویس‌دهی به شهروندان از ۸ صبح تا غروب آفتاب انجام می‌شود.

اتحادی در مورد تمهیدات این سازمان برای ایام ماه رمضان بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان که در این ایام شب‌های قدر، عید فطر و راهپیمایی روز قدس را در پیش داریم، سازمان اتوبوسرانی برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده تا شاهد تسهیل تردد مردم باشیم. ساعت خدمات‌‎رسانی سازمان اتوبوسرانی از ۶ صبح تا ساعت ۲۱ است.

وی با بیان اینکه در شب‌های قدر تا پایان مراسم سرویس‌دهی با ۲۰ خط به اطراف حرم انجام می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این ۲۰ خط، سرویس‌دهی در خطوط عبوری و منتهی به حرم در شب‌های قدر از یک ساعت بعد از اذان مغرب تا بعد از اتمام مراسم به صورت صلواتی انجام خواهد شد که این صلواتی بودن شامل ۲۰ خط نمی‌شود. در روز شهادت حضرت علی (ع) برابر مصوبه شورای شهر و دستور شهردار، سرویس‌دهی در خطوط عبوری و منتهی به حرم به صورت صلواتی انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: در روز جهانی قدس سرویس‌دهی ویژه به راهپیمایان به صورت صلواتی و بعد از اتمام مراسم انجام خواهد شد. در روز عید فطر نیز سرویس‌دهی خطوط منتهی و عبوری از حرم به صورت صلواتی خواهد بود. این خطوط عبوری و منتهی شامل خط یک و سه BRT، خطوط ۱۲، ۵۰، ۶۲، ۸۲، ۸۶ و ۲۱۰ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.