پلمب ۳ مرکز عرضه فرآورده خام دامی به دلیل عرضه لاشه کشتار غیرمجاز

۳ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان بابلسر به دلیل عدم رعایت بهداشت و کشتار غیرمجاز پلمب شد.

علی آقاجان نیا معلم رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بابلسر و فریدونکنار گفت:با اعلام اینکه ۳ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان بابلسر به دلیل عدم رعایت بهداشت و کشتار غیرمجاز پلمب شدند، گفت: طی برگزاری طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه و بازدید‌های کارشناسان واحد نظارت این اداره از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان، سه واحد قصابی به دلیل روئیت چند لاشه گوسفندی کشتار شده خارج از چرخه کشتار بهداشتی در شهرستان پلمب گردید.

او افزود: کشتار دام خارج از چرخه نظارتی دامپزشکی و به صورت غیرمجاز، از مصادیق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود که با متخلفان این موضوع براساس قوانین سازمان دامپزشکی کشور و با همکاری مراجع قضایی با جدیت و قاطعیت ت برخورد خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بابلسر با تاکید بر اینکه شهروندان حتما گوشت قرمز مصرفی خود را فقط از قصابی‌های مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند، گفت: همشهریان حتما در هنگام خرید به مهر دامپزشکی و برچسب تاریخ تولید و انقضا روی لاشه دقت نمایند و از خرید لاشه‌های بدون این مشخصات خودداری کنند.

دکتر آقاجان نیا شهروندان خواست تا در صورت برخورد با لاشه‌های غیرمجاز در قصابی ها، مراتب را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی شهرستان و یا با تماس با سامانه رسیدگی مردمی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.