فعالیت‌های بدنی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۱ کافه دخترانه در ۱۱ کانون فرهنگی تربیتی تا چند ماه آینده افتتاح می‌شود.

محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک سال نو گفت: سند تحول بنیادین دانش آموزان را چندساحتی می‌داند. بر همین اساس دانش آموزان از یک ساحت آموزش نمی‌بینند و از همه جهات آموزش می‌بینند.

وی افزود: فعالیت‌های بدنی باعث بسترهای رشد و بالندگی دانش آموزان می‌شود. 

پورثانی با بیان این که دو معاونت پرورشی و تربیت بدنی از یکدیگر جدا نیستند، اظهار کرد: برای رشد و پرورش دانش آموزان باید به زنگ ورزش، فعالیت‌های ورزشی و مربیان ورزشی توجه کنیم. از همین رو وزارت آموزش و پرورش آزمون استخدامی برای جذب مربیان را در ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌کند. 

وی افزود: یکی از محیط‌های مورد علاقه دانش آموزان محیط ورزشی است. در همین راستا  ۶۴ اردوگاه استانی،۴ اردوگاه و ۲۱ کانون ملی داریم که این محیط‌ها باعث ایجاد بستر‌های عامل و دانشی می‌شود. ۱۱ کافه دخترانه در ۱۱ کانون فرهنگی تربیتی تا چند ماه آینده افتتاح می‌شود. 

پورثانی اعلام کرد: ۴۰ اردوگاه (۲۵ اردوگاه و ۱۵ کانون فرهنگی) به وسایل هیجانی ورزشی مجهز می‌شوند.

ستاری فرد، معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: بازی، ورزش و فعالیت‌های بدنی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

او ادامه داد: امروزه دانش آموزان به ورزش و بازی علاقه‌مند هستند به همین علت ما باید علاوه بر رتبه علمی دانش آموزان قوای جسمی را با انجام ورزش نیز افزایش دهیم. فضای ورزشی باعث افزایش انگیزه در دانش آموزان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار