خروج ناوهای جنگی اصلی آمریکا از دریای مدیترانه

پنتاگون اعلام کرد که ناو‌های جنگی اصلی این کشور که برای حمایت از رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه مستقر بودند، درحال خروج از مدیترانه هستند.

پنتاگون تمام کشتی‌های جنگی اصلی خود، از جمله ناو‌های هواپیمابر را از دریای مدیترانه خارج کرده است. این اقدامی است که برخی آن را  که به معنای عقب نشینی آمریکا از رویایی با محور مقاومت در منطقه و عدم گسترش جنگ تفسیر کردند.

براساس گزارش القدس العربی، از زمان وقوع جنگ پس از طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، پنتاگون دو ناو هواپیمابر را در منطقه مستقر کرد. ناو آیزنهاور در دریای عرب، ناو جرالد فورد در شرق مدیترانه مستقر بودند. هدف این کشتی‌های جنگی تامین تسلیحات رژیم صهیونیستی برای جنگ بود.

پس از خروج جرالد فورد از شرق مدیترانه، کشتی باتان از دریای سرخ به این منطقه حرکت کرد. این ناو در اوایل مهرماه گذشته در مانور‌هایی در خلیج فارس شرکت می‌کرد و پس از ۱۶ مهر به عنوان بخشی از سیاست حمایت از رژیم صهیونیستی به سمت دریای سرخ و سپس سواحل لبنان حرکت کرد.

این ناو شامل ۲۲۰۰ تفنگدار معروف به گروه ۲۶A است که وظایف مداخله زمینی در مناطق بحرانی و عملیات دریایی از جمله حفاظت از کشتی‌ها را انجام می‌دهند. به همین دلیل است که این کشتی هلیکوپترهایی برای حمل سربازان داراست.

عملاً از زمان تأسیس این یگان در سال ۱۹۷۰ تاکنون در اکثر حملات نظامی آمریکا اعم از نظامی مانند یوگسلاوی و عراق و یا تخلیه آمریکایی‌ها از مناطق درگیری شرکت داشته است و گمان می‌رود که برخی از اعضای آن در جنگ غزه شرکت داشته باشند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
کدوم محور مقاومت؟! ملت غزه له شد. جرات کاری نداشتن جز موشک پرانی کور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
همه از دست اسرائیل خسته شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
این آرایش جنگ نوین است.....چون تسلیحات غیرمرئی احتمال استفاده وصدور دستورازمقامات دولت در سایه جایگزین خواهدشد...اینجامیدلیست است انهاپلن جدید را بر حسب شرایططراحیخواهندکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
قابل توجه اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
عبدالکريم منافی
۰۱:۲۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
با سلام و آرزوی سلامتی و پیروزی قطعی رزمندگان جبهه های مقاومت اسلامی در جنگ نا برابر با ابر جنایتکار آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل!غلبه مستضعفین بر مستکبران وعده الهی است و تداوم جنگندگی های غافلگیر کننده علیه کلیه پایگاه ها و زیر ساخت های دشمنان بشریت موجب جلوگیری از نسل کشی و قتل عام ملت مظلوم و مقتدر فلسطین و نیز آزادی سرزمین های اشغالی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
البته اعلام کنید باشکست سنگین عقب نشینی میکنیم
آخرین اخبار