برای تهسیل رفت‌وآمد مسافران نوروزی :

قطار گردشگری در پاسارگاد راه افتاد

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت : برای تسهیل دررفت و آمد گردشگران و مسافران نوروزی قطار گردشگری در محوطه جهانی پاسارگاد راه افتاد.

محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه محوطه جهانی پاسارگاد وسعتی بالغ‌بر ۱۶۰ هکتار دارد گفت: با توجه به تعدد بنا‌های تاریخی در محوطه پاسارگاد و فاصله بسیار زیاد این بنا‌ها از یکدیگر ازاین‌رو برای تسهیل دررفت و آمد گردشگران دو لوکوموتیو در این محوطه در نظر گرفته‌شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: گنجایش هریک از این لوکوموتیو ۴۰ نفره است و کار جابه‌جای مسافران را برای رسیدن به بنا‌های تاریخی و پاسارگادانجام می‌دهند.

ثابت اقلیدی گفت: گردشگران در محوطه پاسارگاد بنا امر ضماتی، چون آرامگاه کوروش، تل تخت، برج سنگی، محوطه باغ شاهی شامل کاخ‌های اختصاصی، بار عام و بار خاص همچنین دو کوشک و آب راه‌های باغ شاهی و کاروانسرای مظفری را بازدید می‌کنند. 

او در ادامه سخنانش برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی که در محوطه پاسارگاد اشاره کرد و گفت: غرفه‌های صنایع‌دستی منطقه پاسارگاد نیز در این محوطه راه‌اندازی می‌شود تا مسافران گردشگران نوروزی از نزدیک با محصولات و تولیدات دست‌ساز هنرمندان استان آشنا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار