نیازسنجی مشکلات شهر اهواز بر اساس نظرات کارشناسی و مردمی

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در دو سال اول دوره جدید مدیریت شهری تلاش شد مشکلات شهری بررسی و نیازسنجی مبتنی بر نظرات مردم و کارشناسان صورت گیرد.

حجت‌اله زارع‌زاده گفت: عملکرد شورای اسلامی شهر اهواز در دوره ششم به دو قسمت عملکرد دوساله و یک‌ساله تقسیم می‌شود، در دو سال اول تلاش شد مشکلات شهری بررسی و نیازسنجی مبتنی بر نظرات مردم و کارشناسان صورت گیرد تا در کنار مدیریت شهری به عنوان تسهیل‌کننده ضمن مدیریت بتوانیم نقشه راه آینده را ترسیم کنیم.

او می‌گوید: برای اولین بار در اهواز یک چشم‌انداز چهارساله با ظرفیت تخصصی و بومی درون‌سازمانی تدوین و به تأیید شورای اسلامی شهر رسید و عمده برنامه‌های این دو سال در حوزه زیرساخت، توسعه مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته مربوط می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در این دوره پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی (دانشگاه شهید چمران) در یک بازه زمانی مناسب تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید، علاوه بر آن تقاطع شهید کجباف (چهار شیر) نیز که در دوره‌های گذشته آغاز به کار کرده بود در این دوره شاهد تکمیل و به پایان رسیدن آن خواهیم بود.

به گفته او برنامه‌ریزی برای اجرای خط یک بی‌آرتی از تقاطع شهید کجباف تا دانشگاه آزاد انجام و فعالیت پروژه آغاز در مسیر ابتدا و انتها آغاز شده است، این پروژه ۲۸ ایستگاه بین‌راهی دارد تا با بهره‌برداری از آن حمل‌ونقل شهروندان تسهیل شود.

این مقام مسئول گفت: توجه به ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی مواردی است که در این دوره مدیریت شهری به آن توجه ویژه شد، به نحوی که در ابتدای کار تنها ۸۰ اتوبوس فعال در اهواز وجود داشت، اما امروز با خریداری بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس که ۷۰ دستگاه آن وارد فرایند حمل‌ونقل شده‌اند یک اتفاق بزرگ در این حوزه رخ داده است و ۳۰ دستگاه دیگر نیز در روز‌های پایانی سال دریافت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: نوسازی ۱۰۰ دستگاه تاکسی و خریداری ۵۰ دستگاه ون از اتفاقاتی بود که در حوزه حمل‌ونقل عمومی در دوره جدید مدیریت شهری اهواز رخ داد.

زارع‌زاده با اشاره به شکستن قفل مترو در این دوره مدیریت شهری و آماده بودن برای انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید، گفت: باززنده‌سازی ۱۵ هکتار از حاشیه کارون، کارخانه بازیافت زباله و نخاله، کارخانه تولید قطعات بتنی و دفن اصولی زباله با راه‌اندازی سلول شماره دو از سایر اقدامات این دوره مدیریت شهری اهواز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بوی بد و بوی دوده شرکت نفت و بوی زباله های شهر
در کنار روستای کریت برومی طاقت فرسا شده و مشکلات عدیده تنفسی ریوی
و مشکلات دیگر شامل انواع پشه و مگس
و گزش این دو حیوان باعث انواع مریضی می شود
لطفا محیط زیست رسیدگی کند