ربوده شدن ۸۷ غیرنظامی از سوی گروه‌های مسلح در نیجریه

شبه نظامیان مسلح با حمله به روستایی در شمال نیجریه، ۸۷ غیرنظامی را ربودند.

آفریقا فقیرترین قاره در میان سایر قاره‌ها محسوب می‌شود. خشکسالی و شرایط نامناسب اقلیمی تنها بخشی از مشکلات قاره سیاه را تشکیل می‌دهد. عدم وجود دولت مرکزی قدرتمند و ناتوانی در استقرار امنیت در سراسر کشور، باعث ظهور شبه نظامیان و گروه‌های تروریستی مختلف در این مناطق می‌شود که خود بر شدت فقر محلی می‌افزاید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع محلی اعلام کردند افراد مسلح در نیجریه امروز (دوشنبه) اقدام به ربودن دستکم ۸۷ نفر شامل زنان و کودکان در ایالت کادونا این کشور کردند. 

اقدام امروز، نخستین دور از تشدید تنش‌ها در این کشور پس از ربوده شدن ۲۸۶ دانش آموز و کارکنان مدارس در اوایل ماه مارس سال جاری میلادی محسوب می‌شود. 

منصور حسن، سخنگوی پلیس ایالت کادونا در این باره به رسانه‌ها گفت: این اقدام در روستای کاجورا در شب یکشنبه و اوایل بامداد دوشنبه رخ داد. اکنون نیرو‌های امنیتی با استقرار در محل به دنبال تلاش برای آزادی گروگان‌ها هستند. 

وی افزود: ۸۷ نفر در این حادثه ربوده شدند. با این حال، ۵ تن از اهالی موفق شدند با فرار کردن از دست شبه نظامیان، به خانه خود بازگردند. این پنجمین حمله گروه‌های مسلح به این روستا محسوب می‌شود. 

روستاییان می‌گویند اواخر شب گذشته افراد مسلحی که لباس نظامی بر تن داشتند به صورت مخفیانه وارد روستا شدند. آنها برای عدم جلب توجه خودرو‌های خود را بیرون از روستا پارک کرده بودند. 

این روستا در ۱۰ کیلومتری جامعه بوداییان نیجریه قرار دارد که در ماه مارس گروه‌های مسلح ۶۱ تن از اعضای آنها را ربودند. 

عملیات‌های ربایش غیرنظامیان و درخواست باج یکی از رایج‌ترین اقدامات برای درآمدزایی در میان گروه‌های مسلح در نیجریه به ویژه در شمال این کشور محسوب می‌شود. دولت مرکزی نیجریه اعمال قدرت بسیار ضعیفی در مناطق شمالی این کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار