کی‌یف: روسیه به دنبال تشدید درگیری‌ها با هدف ایجاد منطقه حائل است

مقامات کی‌یف از اظهارات جدید پوتین برای ایجاد منطقه حائل در اوکراین انتقاد کردند.

عملیات‌های نظامی اوکراین در داخل خاک روسیه باعث وارد آمدن خسارات فراوانی به این کشور شده است. از این رو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از پیروزی در انتخابات بر اهمیت ایجاد منطقه حائل در داخل خاک اوکراین برای جلوگیری از تکرار چنین وقایعی تاکید کرد؛ موضوعی که به مذاق مقامات کی یف خوش نیامده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، میخایلو پودولیاک، از مشاوران رئیس جمهور اوکراین امروز (دوشنبه) اعلام کرد: اظهارات جدید پوتین مبنی بر ایجاد منطقه حائل در خاک اوکراین به طور آشکار نشان دهنده آن است که مسکو برنامه ریزی کرده بر تشدید درگیری‌ها در خاک ما بیافزاید. با این حال، ساکنان شهر خارکیف در شمال شرق اوکراین که کمتر از ۲۵ کیلومتر با مرز روسیه فاصله دارند علی رغم تهدیدات، در برابر این موضوع ایستاده اند. 

وی خاطر نشان کرد: سخنان جدید پوتین اعلام رسمی و مستقیمی است که نشان می‌دهد جنگ تشدید خواهد شد. تمامی این موارد حاکی از آن است که فدراسیون روسیه آماده زندگی در جامعه مدرن با روابط بین المللی نیست، زیرا آنها نمی‌خواهند به حاکمیت دیگر کشور‌ها اهمیتی بدهند. 

کاخ کرملین تاکنون جزئیات بیشتری درباره ایجاد منطقه حائل در اوکراین ارائه نداده است، اما تاکید دارد ایجاد منطقه حائل می‌تواند برای پایان بخشیدن به حملات نظامی به داخل خاک روسیه کافی باشد. 

روسیه طی ماه‌های اخیر منطقه خارکیف را به شدت هدف حملات خود قرار داده است. انضمام ۴ شهر دیگر روسیه شامل خارکیف و اودسا از جمله اهداف مسکو برای اعمال حداکثر محدودیت بر اوکراین است. در صورتی که ۴ شهر مدنظر مسکو از اوکراین جدا شود، این کشور بیش از ۴۰ درصد از خاک خود را از دست داده و دیگر دسترسی به دریای سیاه نخواهد داشت و به کشوری محصور در خشکی تبدیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار