سوناک: انگلیس پناهجویان غیرقانونی را در فصل بهار به رواندا اخراج می‌کند

نخست وزیر انگلیس از اخراج پناهجویان غیرقانونی به رواندا براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی خبر داد.

بحران پناهجویان در سال ۲۰۱۵ باعث شکاف میان اعضای اتحادیه اروپا شد. شاید بتوان یکی از دلایل اصلی خروج انگلیس از این اتحادیه را، مخالفت لندن با سیاست‌های پناهجویان و آسیب پذیری قاره سبز در برابر این موضوع دانست. اکنون دولت انگلیس به دنبال آن است که به هر قیمتی از شر پناهجویان خلاص شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد من همچنان انتظار دارم دولت فرآیند اخراج پناهجویان غیرقانونی از کشور و ارسال آنها به کشور رواندا را از بهار آغاز کند. 

وی در این باره گفت: من هنوز به زمانبندی پیشینی که برنامه ریزی شده است پایبند هستم. براساس این برنامه ریزی پرواز‌ها به رواندا برای انتقال پناهجویان در بهار آغاز می‌شود. 

سوناک با اشاره به مشکلات ناشی از بحران پناهجویان برای انگلیس خاطر نشان کرد: بسیار مهم است که ما طرح رواندا را به جریان بیاندازیم، زیرا ما باید یک عامل بازدارنده در برابر مهاجرت غیرقانونی در دست داشته باشیم. 

دادگاه عالی انگلیس پیش‌تر با طرح اخراج پناهجویان غیرقانونی به رواندا مخالفت کرده بود. با این حال، مجلس عوام انگلیس این طرح را تصویب و اکنون دولت انگلیس به دنبال اجرایی کردن آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اينكه در تابلو هاي أطراف استاديو مها در انگليس visit Rwanda را مرتب تبليغ ميكنند را متوجه شديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
تمام دنیا فهمیدن مهاجر غیر قانونی بزرگ ترین بلا برای یک کشوره اما اینجا مهاجر غیر قانونی واسه خودش رفت و آمد داره، بچه ش به رایگان با پول ایرانی ها درس می خونه و از یارانه های ملت ایران بهره مند هستن ،سالانه ۱۰ میلیارد دلار هزینه ی اتباع از جیب ملت ایرانه و هیچکس نمی پرسه چرا و بر چه اساسی؟!
آخرین اخبار