تصویب بودجه بشردوستانه ۷ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا بودجه بشردوستانه‌ای به ارزش ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو را به تصویب رساند.

اتحادیه اروپا که با تفکر لیبرالیستی و پس از جنگ سرد در قاره سبز شکل گرفت، به نوعی خود را حامی حقوق بشر و ارزش‌های انسانی می‌داند. این در حالی است که بروکسل بار‌ها سیاست‌های دوگانه خود را در حمایت از حقوق بشر نشان داده است. حمایت از اسراییل در کشتار مردم مظلوم فلسطینی از جمله این موارد است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) بودجه ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورویی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق مختلف جهان از جمله نوار غزه را به تصویب رساند. بودجه بشردوستانه اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۴ کمتر از سال گذشته میلادی است. 

جنیز لنارسیس، مسئول کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا در این باره به رسانه‌ها گفت: تصور می‌کنم بودجه تصویب شده فعلی قابل قبول است، اما این بودجه می‌توانست بهتر از این باشد. 

سال گذشته میلادی علی رغم نبود بحران غزه به دلیل جنگ رژیم صهیونیستی، اتحادیه اروپا ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو بودجه برای کمک‌های بشردوستانه اختصاص داد که امسال به دلایل اعلام نشده شاهد کاهش بود. 

براساس اعلام سازمان ملل متحد اکنون ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند که اصلی‌ترین دلایل این موضوع وقوع جنگ‌ها و تغییرات اقلیمی بوده است. برآورد این سازمان این است که جهان از فقدان ۵۰ میلیارد دلار بودجه جهت تامین تمامی نیاز‌های بشردوستانه رنج می‌برد. 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره به رسانه‌ها گفت: شرایط در غزه به شدت بحرانی است. ما دیگر در آستانه قحطی در این باریکه نیستیم بلکه اکنون فلسطینیان در غزه دچار قحطی شده و از این موضوع رنج می‌برند. 

کاترین راسل، رئیس صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط بحرانی در غزه، تاکید کرد: یک سوم کودکان غزه دچار سوء تغذیه شدید بوده و ما نیازمند منابع بیشتر برای تامین نیاز‌های این باریکه هستیم. همچنین فشار‌های سیاسی برای حفاظت از ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه‌های مرزی به غزه باید به اسراییل وارد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار