برپایی نوروزگاه وبازارچه عشایری سمیرم

فرماندار سمیرم گفت: در آستانه نوروز، سه نوروزگاه در مسیر‌های اصلی شهرستان سمیرم پذیرای گردشگران نوروزی است.

فرماندار سمیرم در آیین افتتاح نوروزگاه‌ها در این شهرستان گفت: مسافران نوروزی که در مسیر جاده‌های این شهرستان در تردد هستند می‌توانند از ظرفیت این نوروزگاه‌ها بهره‌مند شوند.


اصغر هدایت، هدف از برپایی این نوروزگاه‌ها را معرفی فرهنگ و آداب و رسوم اقوام شهرستان با حفظ شان و منزلت ماه مبارک رمضان بیان کرد و افزود: دراین نوروزگاه‌ها محصولاتی از جمله صنایع دستی، لبنیات، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی بومی منطقه برای ارائه به مسافران و گردشگران عرضه شده است.

او گفت: حضور سه قوم فارس، لر و ترک در کنار هم در این شهرستان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان است که در کنار هم فرهنگ و رسوم سنتی خود را در هم آمیخته و حفظ کرده اند.


فرماندار سمیرم گفت: تلاش شده در این نوروزگاه آداب و رسوم و فرهنگ عشایری شهرستان سمیرم به نمایش گذاشته شود که صنایع‌دستی، سوغات، لبنیات و محصولات بومی شهرستان را شامل می‌شود و آئین‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی را در طول ایام نوروز در بخش وردشت به نمایش خواهیم گذاشت.


شهرستان سمیرم با ۵۴ نقظه گردشگری مقصد طبیعت گردی و با شش شهر چهار بخش و ۱۲۰ روستا و ابادی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار