راه‌اندازی گشت‌های نوروزی برای صیانت از کاربری اراضی کشاورزی

به منظور صیانت از کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی، ۱۲ گشت نوروزی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد.

رستم ولی‌پور مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی گفت: ۱۲ گشت نوروزی برای جلوگیری از هرگونه ساخت و سازی غیرمجاز در این زمین‌های استان فعال شده است.

وی، هدف از راه‌اندازی گشت‌های نوروزی را صیانت از کاربری اراضی کشاورزی، جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی، تلاش برای تحکیم منافع ملی و اقتدار امنیت غذایی کشور بیان کرد.

ولی‌پور اظهار کرد: مردم باید بدانند زمین‌های کشاورزی متعلق به همه نسل‌ها است و همه در حفظ و حراست از آن ها سهیم هستند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: گشت‌های نوروزی حفظ کاربری اراضی کشاورزی در نوروز ۱۴۰۲ موفق به کشف بیش از ۶۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان شدند.

ولی‌پور ادامه داد: متخلفان به مراجع ذیربط معرفی، احکام قضایی در خصوص آنها اجرا و ساخت و ساز‌ها تخریب و به حالت سابق برگشت داده شد.

وی تاکید کرد: با توجه به قانون حفاظت و حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی این مدیریت با چشمانی باز و رصد تمامی عرصه‌ها از سوی گشت‌های نوروزی و سامانه ۱۳۱ با هرگونه اقدام در خصوص تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اراضی برخورد جدی و قاطع می‌کند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: هرگونه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مستلزم دریافت مجوز‌های لازم از دستگاه‌های مسوول است.

ولی‌پور از مردم خواست به هرگونه شایعه در خصوص تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی توجه نکنند و مراقبت کنند که در صورت بی‌توجهی با برخورد قانونی روبه رو می‌شوند.
وی تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی را از طریق سامانه هوشمند ۱۳۱ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار