ارتش رژیم صهیونیستی خبرنگار شبکه الجزیره را پس از ۱۲ ساعت آزاد کرد

شبکه الجزیره قطر اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی «اسماعیل الغول» خبرنگار این شبکه و تعدادی خبرنگار دیگر را پس از ۱۲ ساعت بازداشت، آزاد کرده است.

 شبکه الجزیره قطر گزارش داد، نظامیان رژیم صهیونیستی خبرنگار این شبکه را بامداد دوشنبه در جریان یورش نظامیان رژیم اسرائیل به بیمارستان شفا در شهر غزه بازداشت کرده بودند.

اسماعیل الغول پس از آزادی تاکید کرد که نظامیان رژیم اسرائیل او و دیگر خبرنگاران را ۱۲ ساعت بدون لباس و با دست و چشم بسته نگه داشتند.

به گفته وی، نظامیان رژیم صهیونیستی پیش از بازداشت او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پیشتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی بازداشت و اسارت خبرنگار الجزیره از سوی رژیم اسرائیل خواستار توضیح این رژیم درباره این خبرنگار شده بود.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره خبرنگار الجزیره که امروز دوشنبه از سوی اسرائیل به اسارت گرفته شد، گفت که در مورد گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری خبرنگار الجزیره در جریان حمله به بیمارستان الشفا از اسرائیل اطلاعات و توضیح خواستیم.

نظامیان اسرائیل روز دوشنبه «اسماعیل الغول» خبرنگار شبکه الجزیره را در داخل مجتمع پزشکی شهر مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس به اسارت گرفتند.

همچنین شبکه الجزیره قطر آزادی فوری «اسماعیل الغول» خبرنگار این شبکه خبری که در جریان حمله ارتش اسرائیل به بیمارستان شفا در غزه توسط نظامیان این رژیم بازداشت شده بود را خواستار شده بود.

الجزیره تاکید کرده است که بازداشت خبرنگاران و هدف قرار دادن آنها در بیمارستان شفا، تلاشی از سوی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ایجاد رعب و وحشت در میان اصحاب رسانه به منظور جلوگیری از پوشش اخبار مربوط به جنایات این رژیم در غزه است.

«آیرین خان» گزارشگر ویژه سازمان ملل برای آزادی بیان و عقیده در گفتگو با شبکه الجزیره نیز گفته بود که دیدن این گونه برخورد نظامیان رژیم صهیونیستی با خبرنگاران غزه تکان دهنده است.

وی افزود: [رژیم]اسرائیل قواعد قوانین بین المللی در خصوص برخورد با خبرنگاران در غزه را نادیده می‌گیرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار