کمک بشردوستانه اتحادیه اروپا به افغانستان

اتحادیه اروپا ۵ میلیون یورو با هدف افزایش امنیت غذایی جوامع محلی در افغانستان کمک کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد در همکاری با سازمان ملل در اقدام علیه گرسنگی برای حمایت از جوامع آسیب‌پذیر در ولایت‌های غور، دایکندی و بدخشان ۵ میلیون یورو کمک می‌کند.

اتحادیه اروپا با نشر خبرنامه‌ای نوشت این کمک‌ برای سه سال آینده با هدف افزایش امنیت غذایی جوامع محلی در نظر گرفته شده است.

به گفته این نهاد، بیش از ۲۶ هزار تن در افغانستان زیر پوشش این کمک‌ها قرار خواهند گرفت.

طبق خبرنامه اجرای این پروژه زندگی کسانی را که با مشکلات سوءتغذیه، ناامنی غذایی و کمبود منابع برای کشاورزی دچار هستند، تفاوت ایجاد خواهد کرد.

این پروژه بر تقویت تولیدات کشاورزی، پرورش گاو، حمایت از مشاغل کوچک و متوسط متمرکز است.

اتحادیه اروپا تصریح کرده است که این پروژه همچنان انتقال دانش و مهارت در فعالیت‌های زراعتی را با نگاهی ویژه به زنان و جوانان افزایش می‌دهد.

با این حال، رافایلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است: «افزایش مهارت‌ها و آموزش شیوه‌های کشاورزی به زنان و مردان افغانستانی کمک می‌کند تا برای رویارویی با خطرات مرتبط با آب‌وهوا، ایجاد درآمد پایدار و کاهش فقر آماده‌گی بیشتر داشته باشند.»

ویجی رغوان، مدیر سازمان اقدام علیه گرسنگی (Action Against Hunger) نیز گفته است که در ولایت‌های دایکندی و بدخشان ۴۰ درصد و در ولایت غور ۴۵ درصد جمعیت از سطح بالای ناامنی غذایی رنج می‌برند.

وی خاطرنشان کرد بیش از ۹۵ درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند.

چندی پیش مولوی عبدالکبیر، معاون ریاست‌الوزرای طالبان گفت که فقر و بیکاری میراث حکومت پیشین افغانستان است و این گروه توان حل این مشکلات شهروندان را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار