رئیس پلیس راه استان قم خبر داد؛

برقراری محدودیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های قم

رئیس پلیس راه استان قم از برقراری محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌های استان ویژه ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در سطح استان خبر داد.

سرهنگ مختار پناهی اعلام کرد: با عنایت به تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش سفر‌های بین شهری و تراکم ترافیک در جاده‌های قم هستیم.

رئیس پلیس راه استان قم افزود: به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت و ممنوعیت‌های عبور و مرور تردد در ایام نوروز ۱۴۰۳ در جاده‌های قم به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

پناهی گفت: تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری (تریلی، کامیون و کامیونت) از محور اراک - قم، جاده قدیم کاشان – قم و جاده قدیم تهران - قم و بالعکس از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روز‌های شنبه چهارم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ و دوشنبه سیزدهم فروردین ماه ممنوع است.

به گفته وی، تمامی وسایل نقلیه سنگینی باربری به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی که در زمان اجرای محدودیت و ممنوعیت از استان‏‌های جنوبی کشور (هرمزگان - سیستان و بلوچستان - کرمان - یزد - اصفهان و شیراز) به سمت تهران در حرکت هستند باید از مسیر آزادراه کاشان به قم (۵ کیلومتری قم) و در ادامه از آزادراه قم - گرمسار و تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

وی گفت: تمامی وسایل نقلیه سنگینی باربری که از استان‏ مرکزی به سمت تهران در حرکت هستند می‌توانند از محور اراک - خمین - دلیجان - سلفچگان - ساوه - تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند. همچنین عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و محور‌هایی که ضرورت ایجاب نماید، ممنوع است.

پناهی اضافه کرد: در تمامی محور‌های برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌گردد، عبور و مرور انواع خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی بهداشتی، کود‌های شیمیایی، ضد عفونی کننده و کالا‌های اساسی (گندم جو، برنج سویا، دانه‌های روغنی و ...) یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار