چند نکته برای مراقبت از گل و گیاه در ایام سفر

شاید یکی از چالش‌های افرادی که در آپارتمان خود گل و گیاه نگهداری می‌کنند این است که چگونه در ایام عید به‌ویژه هنگامی که در سفر هستند از گل و گیاه خود مراقبت کنند تا خشک نشود؟

این روز‌ها که تمایل افراد برای نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان‌ها بیشتر شده دغدغه نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان خصوصا در زمان سفر نیز افزایش یافته است. در ادامه به برخی از نکات نگهداری از گل و گیاه در هنگام سفر اشاره شده است:

*گیاهان برای رشد و تکثیر نیازمند نور، دمای مناسب، آب و غذا هستند و چنانچه به هر کدام از این موارد توجهی نشود نه تنها رشد چندانی نمی‌کنند، بلکه عمر آنها نیز کوتاه می‌شود.

*اگر سفر چند روزه است می‌توانید گیاه را سیراب کنید و مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد.

* در سفر‌های طولانی می‌توانید بطری آبی را کنار گیاه قرار دهید و با استفاده یک نخ مناسب که رطوبت را انتقال می‌دهد گیاه را مرطوب نگه دارید. یعنی سر نخ‌ها را یکی در آب و سر دیگر را در گلدان قرار دهید تا از این طریق رطوبت و آب منتقل شود.

*برخی از گیاهان به رطوبت علاقه دارند؛ بنابراین می‌توانید گیاه را در یک کیسه زباله تمیز قرار دهید و به خوبی آبیاری کنید. سپس کیسه را روی گیاه بکشید و گره بزنید و سوراخ‌هایی را در قسمت بالای کیسه ایجاد کنید تا بتواند نفس بکشد و از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

* می‌توانید زیر گلدانی گلدان‌ها را پر از آب کنید تا گیاه بتواند به هنگام نیاز از انتهای گلدان آب مورد نیاز خود را جذب کند.

*بطری یکبار مصرف نوشیدنی را پر از آب کنید، سوراخ‌های ریزی بر روی بدنه آن ایجاد کرده و سپس آن را کنار گلدان یا داخل آن قرار دهید. البته باید این اقدام به نحوی باشد که آب قطره قطره وارد گلدان شود.

  • در گرما گیاهان نیاز دارند دوبار در هفته آبیاری شوند، بنابراین گیاهان را در گرما یا نور مستقیم خورشید قرار ندهید تا خشک شوند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
بسیار مفید بود???
آخرین اخبار