سه هزار تماس با اورژانس زنجان ثبت شد

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون سه هزار تماس با اورژانس استان ثبت شده و مجموع ماموریت ها نیز یک هزار و ۵۶ مورد بوده است.

داریوش تقی لو رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: شمار ماموریت های ترافیکی و غیرترافیکی از ابتدای طرح نوروزی تا کنون به ترتیب ۲۳۰ و ۸۲۶ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد ماموریت های شهری و جاده ای ۶۵۳ و ۴۰۳ مورد و فوتی ترافیکی« قبل از رسیدن تکنسین» ۲ مورد ثبت شده است.

به گفته این مسوول ماموریت غیرترافیکی شهری ۵۵۶ مورد و ماموریت غیرترافیکی جاده ای ۲۷۰ مورد و مسمومیت های مونواکسید کربن نیز ۱۸ مورد اعلام شده است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: از زمان اجرای طرح نوروزی تا کنون ۱۹۳ مورد موالید، جراحی اورژانس ۱۸۹ مورد و جراحی الکتیو ۳۵۶ مورد انجام شده است.

وی خاطر نشان کررد: طی این مدت ۲۷ هزار و۱۳۸نفر به اورژانس استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۱۰ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲ هزار و ۸۲۸ نفر بستری شدند.

این مسوول یادآور شد: با اقدامات انجام گرفته ۵۷ مورد احیای قلبی- ریوی انجام گرفت که از این تعداد ۱۳ مورد آن موفقیت آمیز بوده است.

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.