سرعت باد در استان مرکزی از ۸۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رفت

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: سرعت وزش باد در برخی از نقاط این استان از ۸۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رفت.

رضا مرادی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: مطابق بررسی‌ها به دلیل جابه جایی توده‌های هوا ناشی از عبور سامانه بارشی سرعت وزش باد در استان، امروز تا اوایل شب ادامه دارد.

وی بیان کرد: همچنین در ساعت‌های بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در برخی از مناطق استان مرکزی احتمال رشد ابر و رگبارهای پراکنده باران دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: روند کاهش دما به دلیل ریزش هوای سرد که از بامداد امروز آغاز شده، تا فردا پنجشنبه تداوم دارد.

مرادی اظهار کرد: بر این اساس احتمال کاهش دما به زیر صفر در برخی مناطق سردسیر استان وجود دارد که در این راستا هشدار هواشناسی کشاورزی شماره یک به دلیل احتمال خسارت به برخی باغات صادر شده است.

وی گفت: بررسی‌های فعلی حاکی از ورود یک سامانه بارشی از روز جمعه به کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی مدل‌های پیش‌بینی، این سامانه فعالیت بارشی قابل ملاحظه‌ای در استان نخواهد داشت اما وقوع برخی بارش‌های پراکنده در مناطقی از استان دور از انتظار نیست.

برچسب ها: وزش باد ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.