ترافیک در آزاد راه های استان زنجان سنگین است

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: هر چند تردد در جاده های استان اکنون نسبت به روزهای آخر سال کاهشی شده اما ترافیک در آزاد راه های زنجان به قزوین و زنجان به تبریز نسبتا سنگین است.

سرهنگ مهدی میناخانی رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: از زمان اجرای طرح نورزی ۲۴ اسفند تا کنون سه نفر در اثر تصادفات جاده ای در زنجان جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی ندارد.

وی عمده علل فوتی های تصادفات رخ داده را عدم توجه به جلو، ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: علت تصادفات در ۶ تخلف حادثه ساز سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، عدم استفاده از کمربند ایمنی و خواب آلودگی است.

این مسوول با بیان اینکه به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز الگوی سفر از روز به شب تغییر کرده است گفت: این موضوع به نوبه خود نگرانی هایی را در بروز خستگی و خواب آلودگی رانندگان هنگام رانندگی افزایش داده است.

وی تاکید کرد: از هم استانی ها درخواست می شود برنامه مناسبی برای سفر داشته و در صورت تردد در شب به نکات مهم توجه داشته باشند.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان ادامه داد: در صورت تمایل به توقف در طول مسیر برای استراحت در نقاط دارای روشنایی و به نوعی خارج از حریم جاده بروند تا خطری تهدید نکند.

این مسوول با بیان اینکه با وجود تاکیدات نبستن کمربند ایمنی در بین سرنشینان عقب خودرو نمود بیشتری دارد گفت: متاسفانه این موضوع از سوی سرنشینان جدی گرفته نمی شود و این در حالی است که اغلب در واژگونی ها به پرت شدن آنان منجر شده و صدمات غیر قابل جبرانی را موجب می شود.

میناخانی با تاکید بر اینکه رانندگان هنگام تردد فاصله طولی را مد نظر قرار داده و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی زمان کوتاهی توقف کنند خاطر نشان کرد: رانندگان برنامه ریزی کافی و مناسبی را در سفر مد نظر قرار دهند تا حادثه ای بوجود نیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.