حضور گردشگران نوروزی در استان سمنان سه‌درصد افزایش یافت

استاندار سمنان گفت: طبق گزارش‌های اعلامی شمار مسافران نوروزی در این استان در مقایسه با نوروز گذشته سه درصد افزایش یافت.

هاشمی گفت: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته فوتی‌های تصادفات نوروز امسال در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ کاهش خوبی داشت که این موفقیت با تلاش اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان محقق شده است.

استاندار سمنان اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف خدمات سفر از جمله اسکان، امنیت زائران و مسافران، خدمات به زائران، جایگاه های سوخت و مسایل بهداشتی و درمانی در استان سمنان تا این لحظه عملکرد مطلوب و خوب بود.

به گفته وی، برای اسکان مسافران و زائران در استان سمنان یکهزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌و پرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی فعال است.

وی ادامه داد: ظرفیت رسمی اقامتی استان در گذشته هفت هزار نفر بود اما امسال به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش‌یافته و در حوزه اسکان غیررسمی نیز استان ظرفیت اقامت بیش از ۲۰ هزار نفر را دارد و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراریِ ۱۸ هزاری نفری شهرداری‌ها و ستاد بحران، در تعطیلات نوروزی آمادگی برای اسکان ۵۰ هزارنفر شب در استان سمنان مهیا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.