برف و باران در راه آذربایجان شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود سامانه قدرتمند بارشی از عصر امروز به استان بارش برف در نواحی سردسیر و رگبار باران در نواحی مختلف آغاز می‌شود و فعالیت متناوب آن تا چهارشنبه آینده ادامه می‌یابد.

 امیدفر گفت: بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که فعالیت سامانه بارشی موجب بروز مه و وزش باد نسبتا شدید می‌شود و همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تمامی نواحی استان را فرا می‌گیرد اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، بارش تگرگ و برخورد آذرخش و در مناطق سردسیر و کوهستانی استان کولاک برف، لغزندگی جاده ها، مه گرفتگی و احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی بر انجام اقدامات لازم برای مهار آبگرفتگی و سیلاب‌های احتمالی، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی، اطمینان از سلامت فنی خودرو، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی تاکید کرد.

 امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک در اثر بروز تندباد‌های لحظه ای، محکم کردن سازه‌های سبک، تابلو‌های تبلیغاتی و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.