کاهش ۱۳.۵ درصدی نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

نرخ بیکاری استان در زمستان ۱۴۰۲ برابر ۹.۳ درصد بود که در مقایسه با شاخص متناظر در سال ۱۴۰۱ که ۱۳.۵ درصد بود کاهش چشمگیری داشته است.

حمیدرضا منتظری با اعلام خبر انتشار نتایج کلی طرح آمارگیری از نیروی کار فصل زمستان سال ۱۴۰۲ از سوی مرکز آمار ایران، اظهار داشت: نرخ بیکاری استان در زمستان ۱۴۰۲ برابر ۹.۳ درصد بود که در مقایسه با شاخص متناظر در سال ۱۴۰۱ که ۱۳.۵ درصد بود کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری از منظر شاخص نرخ بیکاری در زمستان ۱۴۰۱ در رتبه سه قرار داشت، اما در زمستان سال ۱۴۰۲ رتبه نرخ بیکاری استان به ۱۳ رسید.

منتظری اضافه کرد: میزان کاهش نرخ بیکاری زمستان ۱۴۰۲ نسبت به زمستان ۱۴۰۱ در چهارمحال و بختیاری ۴.۲ درصد است که پس از استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: نرخ بیکاری فصل زمستان سال ۱۴۰۲ در مقایسه با فصل زمستان سال ۱۴۰۱ هم در سطح کشور و هم در سطح استان کاهش داشته ولی میزان کاهش در نرخ بیکاری کشور ۱.۱ درصد و در استان ۴.۲ درصد است.

منتظری با تاکید بر لزوم تحلیل نرخ بیکاری در کنار نرخ مشارکت اقتصادی، اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی زمستان ۱۴۰۲ در سطح کشور ۴۰.۸ درصد و در استان ۴۱.۵ درصد است چهارمحال و بختیاری از منظر نرخ مشارکت اقتصادی رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: همچنین شاخص مهم نسبت اشتغال که از ترکیب اطلاعات نرخ بیکاری و میزان مشارکت اقتصادی حاصل می‌شود در سطح کشور ۳۷.۳ و در استان ۳۷.۷ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.