رگبار پراکنده باران و رعد و برق در هرمزگان

با تاثیر موج بارشی در مناطق غربی، شمالی و مرکزی، جزایر غربی و ارتفاعات هرمزگان، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، با تاثیر یک موج بارشی از سمت غرب استان، به تدریج افزایش ابرناکی و در برخی از مناطق غربی، شمالی و مرکزی، جزایر غربی و ارتفاعات استان، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد مورد انتظار است.

 فردا گسترش این سامانه بارشی را در سطح استان خواهیم داشت و در اکثر نقاط استان بارش‌ها بصورت رگبار باران و رعدوبرق، وزش تند باد لحظه‌ای گاه تگرگ پیش بینی می‌شود. 

شدت بارش‌ها طی روز دوشنبه در مناطق و جزایر غربی، مناطق شمالی، تنگه هرمز، ارتفاعات و برخی از مناطق مرکزی استان مورد انتظار است.

طی روز سه شنبه فعالیت این سامانه بیشتر در مناطق شرقی، شمالی شرقی، تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می‌شود و از ساعات اواخر شب روز سه شنبه بتدریج کاهش ابرناکی و خروج این سامانه بارشی را از مناطق شرقی استان خواهیم داشت.

 بنابراین طی این مدت توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی جدا خودداری شود.

 دریا طی امروز با افزایش سرعت باد‌های جنوب غربی تا شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود، همچنین در جزایر و نوار ساحلی استان افزایش لحظه‌ای سرعت باد محتمل خواهد بود.

تا دوشنبه ۶ فروردین با تغییر جهت سرعت باد به جنوب شرقی دریا با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی مواج خواهد شد. 

به لحاظ دمایی، طی این مدت افزایش دمای کمینه و کاهش دمای بیشینه پیش بینی می‌شود و نوسانات دمایی بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.