ورود سامانه بارشی و فراگیر به استان خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه بارشی فعال و فراگیر به استان خبر داد.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز جوِ استان خوزستان آرام و پایدار است و پدیده غالب مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و شرقی و همچنین افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی مورد انتظار است.

او می‌گوید: از اواسط فردا سامانه بارشی فعّال و فراگیری از جنوب و جنوبِ غرب وارد خوزستان می‌شود و تا بعد از ظهر دوشنبه در سراسر استان سبب رگبار شدید باران به همراه رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ، احتمال بارش برف در ارتفاعات و مه گرفتگی بعد از بارندگی خواهد شد.

سبزه زاری ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها روز دوشنبه و در مناطق مرکزی، بخش‌هایی از جنوب و مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان می‌گوید: روز سه شنبه و چهارشنبه احتمال بارش‌های پراکنده‌ای در شهر‌های مرتفع شرقی و شمالی و ارتفاعات وجود دارد و دما تا روز سه شنبه روند کاهشی خواهد داشت. 

به گفته او شمال خلیج فارس امروز نسبتاً آرام ولی روز‌های یکشنبه و دوشنبه به شدت مواج و متلاطم و همراه با رگبار و رعد وبرق است.

به گفته سبزه زاری؛ در شبانه روز اخیر گتوند با ۲۳.۴ و دهدز با ۵.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۱۹.۸ و کمینه دمای ۱۲.۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

منبع: صدا و سیما 

برچسب ها: وضعیت جوی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.