تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی رسمی کرمانشاه

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی رسمی کرمانشاه خبر داد و گفت : طی هشت روز گذشته ۵۵ هزار مسافر نوروزی در استان اسکان پیدا کرده‌اند.

طهماسب نجفی، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه از ۲۴ اسفند تا پایان سوم فروردین ۵۵ هزار و ۶۱۶ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی کرمانشاه اسکان پیدا کرده‌اند، گفت : ظرفیت مراکز اقامتی رسمی کرمانشاه همچون هتل ها، مسافرخانه ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و ... تکمیل شده است.

وی از تعریف شهر‌های مکمل برای اسکان میهمانان نوروزی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: برای شهر کرمانشاه، محور اورامانات و قصرشیرین به عنوان شهر‌های مکمل برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده تا با تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی این شهر، مسافران نوروزی را برای اسکان به سمت این دو منطقه هدایت کنیم.

معاون استانداری کرمانشاه ادامه داد: باتوجه به اینکه شهرستان پاوه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در سطح استان محسوب می‌شود، بنابراین شهر‌های جوانرود و روانسر علاوه بر اینکه مکمل شهر کرمانشاه هستند، مکمل شهر پاوه نیز خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: برای شهر‌های شرقی استان همچون کنگاور، صحنه و هرسین نیز شهرستان سنقر و کلیایی به عنوان شهر مکمل در نظر گرفته شده است.

نجفی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی در سطح استان انجام شده، اظهار کرد: در ورودی هرکدام از شهر‌های استان دستگاه‌های میراث فرهنگی، شهرداری و هلال احمر حضوری فعال دارند.

وی افزود: به منظور اطلاع‌رسانی به میهمانان نوروزی و آشنایی آنها با جاذبه‌های گردشگری استان، با ورود هرکدام از آنها به کرمانشاه یک پیامک حاوی آدرس سامانه «کرمانشاه گشت» برای آنها ارسال می‌شود که در این سامانه می‌توانند تمام اطلاعات لازم را در خصوص جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه دریافت کنند.

نجفی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا در تمام پارک‌ها و مراکز تفرجگاهی استان برنامه‌های متنوع و شاد متناسب با شئونات ماه مبارک رمضان برگزار شود.

معاون استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در برخی از پایگاه‌های تاریخی و محوطه‌های گردشگری استان و نیز در برخی از ایستگاه‌های راهداری در مسیر جاده‌ها در زمان افطار، سفره افطاری برای زائرین روزه‌دار پهن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی استان نیز ۳۴ بازارچه صنایع‌دستی، سیاه چادر و سوغات در اماکن تفریحی، پایگاه‌های تاریخی و ورودی شهر‌های کرمانشاه برپا شده است.

وی به رفع اکثر نقاط حادثه خیز در سطح استان برای ایام نوروز هم اشاره کرد و افزود: در نوروز سال گذشته ۱۹ نقطه حادثه خیز در سطح استان داشتیم که برای نوروز امسال ۱۰ نقطه حادثه خیز را رفع کردیم و ۹ نقطه باقی مانده دیگر را هم تا پایان امسال رفع خواهیم کرد.

معاون استانداری کرمانشاه از کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان در نوروز امسال خبرداد و گفت: در نوروز سال گذشته جمعا ۹ مورد فوتی در جاده‌های برون شهری و درون شهری کرمانشاه داشتیم که امسال این تعداد به پنج فوتی رسیده که حاکی از کاهش ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌است.

وی افزود: در بحث تصادفات درون شهری تعداد آمار فوتی‌ها در سال گذشته چهار نفر بوده که امسال به سه نفر کاهش یافته که کاهشی ۲۵ درصدی دارد و در بحث تصادفات برون شهری نیز سال گذشته پنج فوتی داشته‌ایم که امسال با کاهشی ۶۰ درصدی به دو نفر رسیده است.

به گفته این مسئول، در بحث آمار مجروحین هم در نوروز امسال نسبت به سال گذشته کاهشی دو درصدی داشته‌ایم.

نجفی به در نظر گرفته شده ۸۰۰ کلاس درس در ۱۱۰ مدرسه استان برای اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: در مدت هشت روز گذشته ۱۴۸۶ خانوار معادل ۶۷۱۱ نفر در مدارس کرمانشاه اسکان یافته‌اند.

وی به مامویت‌های فوریت‌های پزشکی کرمانشاه در این ایام نیز پرداخت و گفت: فوریت‌های پزشکی کرمانشاه در این مدت ۲۲۰۲ ماموریت داشته که ۴۵۸ ماموریت آنها مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای و ۱۷۴۴ ماموریت هم مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

معاون استانداری کرمانشاه تاکید کرد: کل بیماران و مصدومینی که توسط فوریت‌های پزشکی استان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، ۱۶۳۵ نفر بوده که ۴۶۲ نفر آنها مربوط به حوادث ترافیکی و تصادفات و ۱۱۷۳ نفر هم مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

به گفته این مسئول، در ایام نوروز ۵۸ پایگاه امدادی هلال احمر، ۸۱ پایگاه ثابت و سیار اورژانس، دو پایگاه امداد هوایی هلال احمر و اورژانس و ۱۵ پایگاه امداد خودرو در سطح استان آماده خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار