اشتباه استراتژیک گرانقیمت صهیونیست‌ها در غزه

یک سند فاش شده نشان داد که آمریکا در هشداری به رژیم صهیونیستی گفته که به دلیل اشتباه استراتژیک در غزه وجهه بین الملل خود را از دست داده است.

یادداشتی از وزارت خارجه آمریکا فاش شده که نشان می‌دهد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نگران است که رژیم صهیونیستی با انکار جدی و بالقوه آسیب به غزه و نسل‌کشی در آن به شهرت خود در سراسر جهان به دلیل جنگ آسیب زده و مرتکب یک «اشتباه استراتژیک بزرگ» شده است. 

براساس گزارش اسپوتنیک، بیل روسو، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا، که بر امور عمومی جهانی در این وزارتخانه نظارت می‌کند، در یک تماس تلفنی در ۱۳ مارس به مقامات وزارت خارجه صهیونیستی گفته است: هم آمریکا و هم اسرائیل با مشکل اعتبار بزرگی روبرو هستند که نتیجه اقدامات ارتش اسرائیل است که پس از حمله به غزه دیگر از محبوبیت برخوردار نیست.

در این یادداشت که در اختیار رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته، آمده است: به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها از این واقعیت غافل هستند که شاید در طول نسل‌ها، نه تنها در منطقه، بلکه در سایر نقاط جهان، به اعتبار خود آسیب جدی وارد شود.

در یادداشت وزارت خارجه آمریکا توصیه شده است که مقامات صهیونیست در این مورد در بالاترین سطوح  تحت فشار قرار گیرند. وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در اظهار نظر درباره این یادداشت فاش شده اعلام کرد که هیچ نظری در مورد این یادداشت ندارد و وزارت خارجه آمریکا نیز از اظهار نظر در مورد آن خودداری کرده است.

تفاوت‌های فاحش بین دیدگاه‌های دو طرف منعکس کننده شکاف فزاینده بین رژیم صهیونیستی و بزرگترین متحدش یعنی آمریکا در جنگ است، زیرا غیرنظامیان فلسطینی با بمباران مداوم، آوارگی جمعی و گرسنگی شدید روبرو هستند که صحنه بین‌الملل را تکان و رئیس‌جمهور آمریکا را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تحت فشار قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۱۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
اشتباهی که باعث مهاجرت معکوس از اسراییل خواهد شد و روند ان را بطور وحشتناکی تسریع خواهد کرد
آخرین اخبار