ادعای مقامات صهیونیستی درباره پیشنهاد جدید آمریکا در مورد آزادی اسرای حماس

مقامات صهیونیستی در گزارشی مدعی شده‌اند که آمریکایی‌ها این بار پیشنهاد‌های جدیدی برای تبادل اسرا با حماس مطرح کرده‌اند.‌

یک مقام اسرائیلی در مورد مذاکرات روز شنبه، ۴ فروردین، به میزبانی قطر گفت ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، یک «پیشنهاد جدید» با هدف نزدیک کردن مواضع اسرائیل و حماس بر سر آزادی تعداد فلسطینی‌های زندانی در اسرائیل در ازای هر اسیر حماس ارائه کرده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، یک هیئت اسرائیلی به رهبری دیوید بارنیا، رئیس موساد در مذاکره غیرمستقیم با حماس در دوحه که ایالات متحده و مقامات قطری و مصری میانجی آن هستند، حضور داشت.

همچنین در مذاکراتی که در روز‌های گذشته برگزار شده، رژیم صهیونیستی یک سری خواسته‌های غیرمعقول را مطرح کرده است. به گزارش برخی منابع خبری، اسرائیل شرط گذاشته که در مرحلۀ نخست از توافق، ۴۰ اسیر اسرائیلی آزاد شوند و طرح تل‌آویو شامل یک توافق ۳ مرحله‌ای است. رژیم صهیونیستی همچنین پیشنهاد داده که ۲ هفته پیش از آغاز اجرای توافق، به‌صورت روزانه، ۲ هزار آواره فلسطینی نیز به شمال نوار غزه بازگردند.

در ادامه زیاده خواهی رژیم اسرائیل آمده است که این رژیم با درخواست حماس برای آزادی ۳۰ نفر از اسرای محکوم به حبس ابد در قبال آزادی یک سرباز زن مخالفت کرده است. اسرائیل تنها با آزادی ۵ نفر از اسرای محکوم به حبس ابد موافقت کرده و گفته که افرادی را که باید آزاد شوند، خود تعیین خواهد کرد، نه حماس. از دیگر شروط رژیم صهیونیستی آن است که اسرای محکوم به حبس ابد در صورت آزادی، باید به خارج از فلسطین منتقل شوند.

برچسب ها: حماس ، اسرائیل ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
به نظر من تنها دوراه وجود داردیکی که سازمان ملل از خود بخاری نشان دهد ونیرو برای جدا کردن وپرواز ممنوع اسرائیل راه بیندازد که با نفوذ دلارها انجام نمیشود دوم حماس وحزب الله ویمن یعنی کل مقاومت شروع به کوبیدن تمامی شهرها وزیر ساختها این بی دینان ضد بشری بکند واین نسل کُشهای تاریخ را از میان بردارد
آخرین اخبار