کاهش نسبی دمای هوا در بسیاری از نقاط کشور

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از امروز در بسیاری از نقاط کشور از جمله نواحی غربی شاهد کاهش نسبی دمای هوا خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  امروز در کل کشور بجز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می دهد که در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف پیش بینی می شود . در شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین، شرق ،همدان ،مرکزی ،غرب قم، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش شدت خواهد داشت و در دامنه های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی رخداد رگبارو رعد و برق و تگرگ  را شاهد خواهیم بود.

به گفته وی،  در مرکز شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک انتظار می رود.

او می گوید: امروز با  نفوذ گردوخاک از کشور همسایه به جنوب غرب کشور ، کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست در اواخر وقت ابرناکی و بارش در کشور کاهش می یابد.

ضیائیان اظهار کرد: روز سه شنبه تنها در نوار شرقی و ارتفاعات البرز وزش باد و رگبار پراکنده رخ می دهد بتدریج از بعد از ظهر سه شنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور بارش باران و برف در برخی مناطق شمال غرب کشور آغاز می شود.

وی افزود: روز چهارشنبه علاوه بر شمال غرب در استان های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود و دریای خزر مواج است.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی  افزود: روز پنجشنبه این وضعیت در اردبیل سواحل شمالی و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت همچنین در غرب مرکز دامنه های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور در استان های چهار محال و بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود .

او تاکید کرد: روز جمعه گستره بارش در دامنه های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان نواحی از مرکز شرق شمال شرق کشور همچنین در استان های مازندران و گلستان پیش بینی می شود و شرق دریای خزر مواج است.

ضیائیان یادآور شد: در سواحل دریای خزر سه شنبه افزایش دما و طی روزهای چهارشنبه تا جمعه روند کاهش نسبی دما حاکم می شود. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار