انجام ۲ هزار و ۱۶۸ ماموریت نوروزی توسط اورژانس قزوین

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث استان قزوین از انجام ۲ هزار و ۱۶۸ ماموریت از ۲۴ اسفندماه گذشته تا پنجم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

حسن اسماعیلی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث استان قزوین گفت: طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه گذشته و همزمان در تمامی کشور از جمله قزوین آغاز شد که طی آن ۵۱ پایگاه شهری، جاده‌ای و هوایی در قالب ۵۵ تیم به مسافران نوروزی استان امدادرسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: طی همین مدت، هشت هزار و ۲۵۷ تماس با اورژانش ۱۱۵ قزوین صورت گرفت که این تماس‌ها در نهایت تا روز گذشته منجر به ۲ هزار و ۱۶۸ ماموریت شده است.

اسماعیلی بیان کرد: از میان تماس‌های صورت گرفته، هزار و ۷۵۵ ماموریت مربوط به حوادث غیر تصادفی، ۴۱۳ مورد ماموریت‌های تصادفی، هزار و ۴۱۲ ماموریت شهری و در نهایت نیز ۷۰۶ مورد ماموریت جاده‌ای بود.

به گفته این مسئول، هزار و ۸۵ مورد از ماموریت‌ها منجر به اعزام مجروحان حادثه به بیمارستان شده، ۳۴۵ مورد نیز در محل درمان و ۴۱۳ مورد هم لغوی ماموریت بوده است.

وی به آمار فوتی‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در چند روز اخیر ۶ مورد فوتی ناشی از حوادث تصادفی داشتیم.

اسماعیلی بیان کرد: ایستگاه سلامت و اتوبوس - آمبولانس‌های اورژانس قزوین به منظور ارایه هرچه بهتر خدمات به مسافران نوروزی در عوارضی شماره ۲ مستقر بوده و تاکنون نیز ۴۷ مورد برای درمان سرپایی مراجعه داشته ایم.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث قزوین اضافه کرد: از شهروندان درخواست داریم تا از ایجاد هرگونه مزاحمت با سامانه ۱۱۵ خودداری کنند و اگر فردی در منزل، محل کار، خیابان و یا مسافرت دچار حادثه‌ای شد بلافاصله با سامانه ۱۱۵تماس بگیرند و با ارائه آدرس دقیق، از خدمات اورژانس استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.