پیشرفت ۱۲ درصدی راه‌آهن دورود - خرم‌آباد در‌ سال گذشته

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد طی ۹سال ۳۸درصد پیشرفت داشت، گفت: این پروژه در یک‌سال گذشته ۱۲ درصد پیشرفت داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان صبح امروز در اولین شورای اداری استان در سال ۱۴۰۳ به اتفاقات و مشکلات پروژه راه‌آهن دورود-خرم‌آباد اشاره و گفت: عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۲ شروع و تا سال ۱۳۹۷ فعال بود که پس از آن با حدود ۳۸درصد پیشرفت فیزیکی تا سال ۱۴۰۱ متوقف شد.

احمدرضا دالوند ادامه داد: پروژه راه‌آهن دورود خرم‌آباد پس از ۴ سال تعطیلی با پیگیری‌های استاندار جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان پیشرفت فیزیکی پروژه را ۵۱ درصد عنوان کرد و گفت: پروژه‌ی که ظرف ۹ سال ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت مدت یک سال یعنی سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ با کارکرد یک هزار و دویست میلیارد تومان ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دالوند به مشکل مالی پیش روی پروژه راه‌آهن دورود-خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: هم اکنون چالش پروژه مشکلات حقوقی وارائه ضمانت‌نامه وزارت راه و شهرسازی به وزارت نفت است که بر این اساس قرارگاه خاتم الانبیا بتواند از طریق فروش نفت و تامین منابع مالی پروژه را به نتیجه برساند.

 وی ادامه داد: قرار است به منظور رفع این اختلاف حقوقی و بر اساس درخواست استاندار لرستان جلسه‌ی پس از پایان تعطیلات با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نفت، فرمانده قرارگاه خاتم و استاندار برگزار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: با پایان تعطیلات نوروزی ابر پروژه راه‌آهن دورود-خرم‌آباد فعالیت دوباره خود را آغاز خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
تقریبا ده متر راه آهن ساخته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
عالی