معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم :

جمعیت مسافران نوروزی استان قم از هفت میلیون نفر عبور کرد

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم با اشاره به ورود بیش از ۶ میلیون و ۵۷۴ نفر به شهر و بیش از ۷ میلیون و ۲۸۲ هزار نفر به استان قم گفت: طی ۲۵ اسفندماه تا پنجم فروردین‌ماه ۱۸۱ هزار نفر در این استان اسکان داشته‌اند.

ابوالقاسم مقیمی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای میزبانی مطلوب از مسافران نوروزی در قم اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ بیش از ۷ میلیون و ۲۸۲ هزار نفر وارد استان و بیش از ۶ میلیون و ۵۷۴ هزار نفر وارد شهر قم شده‌اند.

 وی از اسکان بیش از ۱۸۱ هزار نفر طی بازه زمانی یادشده خبرداد و گفت: ۵۷ هزار نفر از این جمعیت در اقامتگاه‌های رسمی استان و بقیه مسافران در مدارس، اماکن ورزشی، بوستان‌ها، حسینیه‌ها، مساجد، امامزدگان، حرم مطهر و مسجد جمکران اسکان داده شده‌اند.

 معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم با اشاره به اینکه آمار تصادفات درون و برون شهری به بیش از هزار و ۷۰۰ مورد رسیده است، گفت: این تصادفات ۹ متوفی و ۳۹۷ مجروح به دنبال داشته است.

 وی از فعالیت تیم‌های بازرسی دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف استان برای نظارت بر روند مطلوب خدمت‌رسانی به مسافران یاد کرد و افزود: پنج هزار و ۶۴۶ مورد بازرسی در نقاط مختلف استان و در حوزه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، غذایی، حمل و نقل، اقامتی و ... انجام شده است.

 مقیمی تصریح کرد: از ۲۵ اسفندماه تا پنجم فروردین‌ماه ۹ هزار و ۳۲۳ تماس با اورژانس گرفته شده که سه هزار و ۶۱۴ مورد منجر به مأموریت و به سه هزار و ۹۳ بیمار و مصدوم خدمات اورژانس ارائه شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار