ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر شب در مراکز اقامتی استان، در سال جدید خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز بیش از یک میلیون مسافر وارد استان شده‌اند و میزان اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی بالای ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل افزود: شهرستان سرعین با ضریب اشغال بالای ۸۰ درصد پذیرای بیشترین گردشگران ورودی به استان اردبیل بوده است.

او با اشاره به تنوع بالای جاذبه‌های گردشگری در شهرستان‌های مختلف استان گفت: پس از سرعین، شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال میزبان بیشترین گردشگران از اقصا نقاط کشور بوده‌اند.

محمدی ادیب افزود: با توجه به مساعد بودن آب و هوای استان، انتظار می‌رود در نیمه دوم سفرهای نوروزی بر میزان سفرها به استان افزوده شود و ستاد خدمات سفر استان از آمادگی کامل برای استقبال شایسته از گردشگران را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به هوای بهاری و علاقه مردم به طبیعت‌گردی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما برگزاری تورهای بدون مجوز است و مردم در گزینش تورهای طبیعت‌گردی دقت کنند تا در دام تورهای غیرمجاز گرفتار نشوند.

او افزود: پرونده‌های قضایی در این ارتباط وجود دارد و گرفتاری‌هایی برای مردم استان بوجود آمده است و مردم قبل انتخاب تورهای طبیعت‌گردی، مجوز صادره آنها از اداره کل میراث فرهنگی را مطالبه کنند.

محمدی ادیب گفت: در استان به اندازه کافی دفاتر مسافرتی و تورهای دارای مجوز رسمی وجود دارد اما برخی افراد، بدون استعلام از قانونی بودن برگزاری تورها در دام تبلیغات فضای مجازی گرفتار می‌شوند.

او از تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به فعالیت تورهای گردشگری به ریاست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری اردبیل خبر داد و افزود: همکاری مستمر و موثری با مرکز پلیس فتای استان برای شناسایی و رصد تبلیغات در فضای مجازی این تورها در حال انجام است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.