دستگیری باند قاچاق انسان در تایباد

محل نگهداری و انتقال اتباع غیرمجاز در تایباد شناسایی و مهر و موم شد.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: تیمی که اقدام به انتقال غیرقانونی اتباع افغانستان به داخل خاک ایران در مرز دوغارون می کرد با اشراف کامل اطلاعاتی این مجموعه متلاشی شد.

جعفر صدیقی افزود: در چند ماه گذشته برخی گزارشها و اخبار موثق و پی درپی حاکی از شکل گیری و فعالیت گروه‌های مجرمانه و سازمان یافته در حوزه قاچاق انسان و انتقال اتباع غیرمجاز به مجموعه دادستانی شهرستان تایباد رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس طرح شناسایی سرباندها در افغانستان و ایران و خوابگاه دارها و تشدید برخورد با این مجرمان در دستور کار ضابطین خاص و عام قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد اظهار کرد: در این ارتباط محل نگهداری اتباع غیرمجاز شناسایی و مهر و موم شد.

وی بیان کرد: ضمن دستگیری اتباع غیرمجاز افغانستانی که حدود ۴۰ نفر بودند، حساب‌های بانکی اعضای باند مسدود و چند دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شدند.

صدیقی گفت: امنیت خط قرمز دستگاه قضایی شهرستان تایباد است و با فرد و یا گروهی که با هر انگیزه‌ای امنیت ملی مردم را نشانه گرفته‌اند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

شهرستان تایباد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
روزانه باید چهل هزار نفر افغانی دیپورت بشن و به افغانی هم ویزا ندید تا طی یک سال این مسئله جمع بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
متاسفانه نظارتی نیست و این طرح ها باید مداوم انجام بشه،این همه افغانی بدون کمک این باندهای قاچاق نمی تونستن انقدر راحت به تهران برسن،جمعیت اینها در تهران بیش از پنج میلیونه ،یک چهارم جمعیت تهران و افغانی ها تشکیل دادن و این یعنی مشکل امنیتی ،مسئولان هم که در خواب
آخرین اخبار