برگزاری جشن هزار دف در روستای پالنگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن هزار دف در روستای گردشگری پالنگان خبر داد.

کیومرث حبیبی ظهر امروز در جلسه بررسی ثبت جهانی روستای پالنگان از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن هزار دف در روستای گردشگری پالنگان خبر داد و افزود: این برنامه می‌تواند در تقویت هرچه بیشتر مسائل دینی و مذهبی نقش‌آفرین باشد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: با وجود تمام این نقاط ضعف، پالنگان جز مهم‌ترین نقاط گردشگری استان و حتی غرب کشور است و هرساله شمار قابل توجهی از گردشگران به این روستا سفر می‌کنند.

وی اقدامات بخش اسکان در پالنگان را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید با حضور دستگاه‌های مرتبط بصورت میدانی از این روستا بازدید کرد و نقاط ضعف و مشکلات این منطقه را احصا کرد.

حبیبی اضافه کرد: اقدامات لازم برای روستای پالنگان باید به صورت برنامه‌های کوتاه‌مدت، میانمدت و بلندمدت در دستور کار قرار گیرد.

بازدید بیش از ۴ هزار گردشگر از روستای «پالنگان»

فرماندار کامیاران نیز اظهار کرد: روستای تاریخی پالنگان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان کامیاران است.

کیانوش ثقفی‌نیا نبود پارکینگ و سرویس بهداشتی را از مشکلات اصلی توسعه گردشگری در روستای پالنگان عنوان کرد و گفت: در الحاق‌ها، حفظ بافت پلکانی روستا که یکی از محور‌های اصلی در جذب گردشگران به این روستاست ملاک خواهد بود.

ثقفی‌نیا ساماندهی ۳۳ دکه فعال در روستای پالنگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مشکلات اصلی در روستای پالنگان موضوع ساماندهی فاضلاب این روستاست که تامین اعتبار آن از طریق مختلف مولدسازی و ... ضروری است.

به گفته وی، از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع ۴ هزار و ۱۸۱ نفر گردشگر داخلی و ۱۵ گردشگر خارجی از روستای پالنگان بازدید کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.