حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: پارسال ۷۴ هزار و ۹۱۷ نفر در استان با اهدای خون، نام خود را در لیست اهدا کنندگان خون ثبت کردند.

مجتبی قهرمان رضاییه مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: اهدا کنندگان مستمر در استان ۲۵ هزار و ۳۰۷ نفر بودند که در سال ۱۴۰۱ هم حدود ۲۴ هزار نفر اهدای خون مستمر داشتند.

وی با اشاره به سابقه اهدای خون افراد بیان کرد: ۳۵ هزار و ۷۸۲ نفر اهدای خون باسابقه در سال ۱۴۰۲ بودند که این رقم نیز نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از افزایش ۶.۵ درصدی برخوردار است.

قهرمان رضاییه افزود: امسال همچنین ۱۳ هزار و ۶۴۹ نفر اهدا کننده بار اولی بودند که ۹.۸۱ درصد نسبت به سال قبل‌تر از رشد مشارکتی مواجه بود و این نشان از فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نیاز به خون یک موضوع روزانه و متداول است، افزود: با توجه به پایین بودن عمر فرآورده‌های خونی در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمند هستند، به خطر می‌افتد.

در پایگاه‌های انتقال خون، علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده، سی‌پی، سی‌پی‌پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون فرآوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.