فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد

فرد متخلفی که با بهره گیری از فضای مجازی درصدد فروش هشت قطعه کبک که به شکل غیرمجاز شکار شده بودند، بود به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست افتاد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: شکارچی متخلف اقدام به برداشتن تخم پرنده کبک وحشی از لانه در یکی از مناطق آزاد و شکارممنوع حوزه محیط زیست شهرستان همدان کرده سپس آنها را در کنار «تخم» مرغ‌ها قرار داده تا به دنیا بیایند.

فاطمه موسوی گفت: این فرد که فاقد سابقه شکار و صید غیرمجاز است، پرنده وحشی را در یکی از برنامه‌های خرید و فروش اینترنتی به فروش گذاشته بود که توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شناسایی و برای وی در مرجع قضایی پرونده تشکیل شد.

او گفت: با توجه به اینکه این فرد به صید پرندگان غیرمجاز و فروش آنها بدون مجوز اقدام کرده است، بر اساس بند الف ماده ۱۱ قانون شکار و صید و بند ج ماده ۱۰ همان قانون درباره عرضه و فروش غیرمجاز آنها، این تخلف در مرجع قضایی درحال رسیدگی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: درباره آسیب‌های ناشی از صید پرندگان وحشی گفت: در صورت انتقال پرنده وحشی به خانه و خانگی شدن پرنده دور شدن او از محل زیست، این قبیل گونه‌ها دیگر قادر به زندگی در طبیعت نخواهند بود بنابراین پس از کشف و ضبط پرنده، آن را تحویل باغ وحش واقع در کبودرآهنگ می‌دهیم.

موسوی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست همواره و مستمر فضای مجازی را رصد کرده و اجازه خرید و فروش گونه‌های حیات وحش در فضای حقیقی و مجازی را نمی‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۱:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
این بنده خدا. قابل تقدیر و تشکر هستند نه لایق زندان در کشور ما همه چی برعکسه
بجای تشکیل پرونده امکانات دستگاه جوجه کشی میدادند پرورش کبک میداد تولید گوشت میکرد تا برای خوردن گوشت کبک کسی مجبور به شکار نمیشد ثانیا برای تنظیم کمبود جمعیت کبک رهاسازی هم از دوران پر درآوردن کبک انجام دهی بخصوص اول سال فراوانی غذا هست کاملا با محیط وحشی وفق پیدا میکند و کمبود کبک در مناطق را تنظیم می‌کند ولی متاسفانه مسئولین ما یا در شته تحصیلی خود مشغول نیستند یا سواد مسئولیت مربوطه را ندارد فقط بلد هستند شو آف درست کنند خودشان را مطرح کنند صاحب خلاقیت بدرد بخور نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
برخی از این افراد نادان برای خودنمایی تصاوبر و یا فیلم هایی از این جنایات خود در حق محیط زیست در شبکه های مجازی منتشر میکنند که دستگیر میشوندولی صدها موارد دیگر وحود دارد که افشا نمی شود.
ابن نشان میدهد که نظارتی بر حفظ و نگهداری محیط زیست ایران وجود ندارد و کارهای نظارتی بصورت انفعالی و‌موردی بعمل می اید و همین بیعملی و انفعال باعث نابودی محیط زیست شده و‌میشود چون اصلا همراه با برنامه ریزی برای پیش بینی و‌پیشگیری نمی باشد.
این تخریب گسترده میشود نتیجه عملکرد مخرب مسیولین نالایق