فصل بهار فصل رویش و زایش گونه‌های گیاهی و جانوری است

هم اکنون ۴۳۳ گونه جانوری حیات وحش در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

فهیمه اسلامی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۴۳۳ گونه جانوری حیات وحش در استان شناسایی شده است، گفت: فصل بهار فصل رویش و زایش گونه‌های گیاهی و جانوری است و باید برای مراقبت و حفاظت ازاین گونه‌ها اقدام شود.

وی افزود: گردشگران، طبیعت‌گردان و تفرج کنندگان باید در این فصل نسبت به مراقبت و حفاظت از این گونه‌ها اقدام کنند، تا کمترین آسیبی به این گونه‌ها وارد شود.


بیشتر بخوانید


اسلامی اظهار کرد: با گرم شدن هوا و به مناسبت تعطیلات نوروزی، مردم دل به دامن طبیعت در مناطق آزاد و مناطق حفاظت‌شده می‌روند و برخی از مردم به دلیل نداشتن آگاهی نسبت به نقش مهم طبیعت و حیات وحش در زندگی همه زیست‌مندان به خصوص زندگی انسان‌ها، گیاهان و جانوران، برخورد مناسبی با حیات وحش و زیستگاه‌های طبیعی استان ندارند و این مساله آسیب جدی به حیات وحش و گونه‌های گیاهی و جانوری وارد می‌کند.

وی ادامه داد: برخی از گردشگران بدون توجه به طبیعت با خودرو‌های خود وارد عرصه‌های ملی و مناطق حفاظت شده می‌شوند و این امر باعث تخریب پوشش گیاهی و از بین رفتن گونه‌های گیاهی و برخی مواقع گونه‌های جانوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.