بازدید ۷ میلیون مسافر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از بازدید بیش از ۷ میلیون مسافر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی و طبیعی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروزهشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ گفت: تاکنون بیش از ۹۰۹ هزار و ۹۹۵ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

او با بیان اینکه این بازدید‌ها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروزهفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان گرفته شده است افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۸۷ هزار و ۶۸۴ نفر بازدید کننده در صدر آماربازدید‌ها قرار دارد و پس ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۹۶ هزار و ۴۲۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۵۱ هزار و ۱۹۹ نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در روز گذشته نیزبیش از ۳۵ هزار نفر از مجموعه فرهنگی حافظ دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است همچنین دیروز ۳۴ هزار نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید دیدن کردند که این رقم نسبت به بازدید سال گذشته با ۸۴ درصد افزایش همراه بوده است 

او همچنین گفت: بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیزبه ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر رسید که نسبت به سال گذشته در چنین روزی با ۱۴ درصد افزایش همراه بوده است. 

ثابت اقلیدی در خصوص آمار‌های اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکوراشاره کرد و گفت: دراین مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۷ نفر شب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۱۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۶۷ مورد ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار