گلستان از امن ترین استان های کشور است/تشریح مشوق های قانونی برای سربازان وظیفه

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از مشوق های قانونی برای سربازان وظیفه خبر داد.

سردار تقی مهری در جلسه قرارگاه تامین نظم و امنیت نوروز ۱۴۰۳ در ستاد فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به شعار نوروزی پلیس "آرامش و امنیت در بهار قرآن وطبیعت"گفت: در سال جدید همگی باید با انگیزه‌ای مضاعف در راستای تامین نظم و امنیت جامعه که مهمترین هدف پلیس است، تلاش کنیم.

او ضمن قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه فرمانده و کارکنان انتظامی استان، بیان کرد: گلستان از امن‌ترین استان‌های کشور است که بخش عمده آن حاصل زحمات شبانه روزی مجموعه انتظامی است.

سردار مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشوق‌های قانونی برای سربازان وظیفه، گفت: مشمولان دارای چهار فرزند از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند ضمن اینکه مشمولان بالای ۴۰ سال سن که دارای سه فرزند باشند نیز از خدمت معاف هستند.

سردار مهری افزود: برابر قانون، افراد متأهل از ۲ ماه کسری خدمت برخوردار بوده و برای فرزند اول، دوم و سوم نیز به ترتیب سه، چهار و پنج ماه کسری خدمت شامل حال مشمولان می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت سربازی برای افراد غیربومی ۱۸ ماه، برای مناطق عملیاتی ویژه ۱۴ ماه و برای افراد بومی ۲۱ ماه است، گفت: با توجه به کسورات تشویقی بیان شده، بطور میانگین خدمت وظیفه عمومی ۱۴ ماه است.

سردار مهری افزود: همچنین برای آن دسته از مشمولانی که پروژه‌های تحقیقاتی مورد تایید ستاد کل نیرو‌های مسلح را انجام بدهند نیز کسوراتی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه، گفت: برای تمام سربازانی که به دوره آموزشی اعزام می‌شوند دوره‌های مهارت آموزی همراه با ارائه مدرک معتبر در نظر گرفته شده که پس از پایان خدمت علاوه بر امکان ایجاد شغل مناسب می‌توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره ببرند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا افزود: حقوق سربازان وظیفه نیز برابر قانون و با توجه به شرایط خدمتی، بین ۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان پایور می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.