در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.

علی حسین شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خوشبختانه سطح علمی دوره‌های مهارتی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به مرحله‌ای رسیده است که فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی به این نتیجه رسیدند که برای ایجاد شغل و کسب درآمد وارد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه کیفیت محصولات و تولیدات در گروه تربیت نیروی انسانی ماهر است گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت بوده و کشور تشنه مهارت‌آموزی است.

وی گفت: هدف از تأسیس و راه اندازی مراکز آموزش جوارکارگاهی و بین کارگاهی ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال پایدار و مولد و همچنین توسعه و تنوع بخشی به مدل‌ها و الگو‌های آموزشی متنوع در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است

شهریور افزود: این موضوع باعث می‌شود که بنگاه‌های اقتصادی فعال و واحد‌های تولیدی با آموزش و تربیت نیرو‌های کار ماهر، متخصص و تبدیل یک نیروی کار ساده به یک نیروی تکنسین، کاهش هزینه‌های تولید و ارتقاء سطح کیفی محصولات را برای خود به ارمغان بیاورند.

برچسب ها: مهارت ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
تا زمانیکه توزیع عادلانه ثروت و قدرت نباشد،هر چقدر منابع و مهارت و تکنولوژی باشد باز هم شکاف طبقات بیشتر میشود و توسط عده کمی تاراج میشود و انواع ناهنجاریها افزایش می یابد.
آخرین اخبار