افزایش ۱۳ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: میزان متوسط بارش‌های سال آبی جاری تاکنون ۲۷۵ میلیمتر است که نسبت به میانگین بلند مدت با حجم بارندگی ۲۴۳ میلیمتر ۱۳ درصد افزایش داشته است.

رضا اخلاص‌مند گفت: در حال حاضر حدود ۳۳ میلیون متر مکعب از حجم آب سد کلان ملایر یعنی حدود ۷۳ درصد حجم آن پر است.

او گفت: بیشتر حجم آب مصرفی سد کلان ملایر برای تامین آب شرب شهر ملایر استفاده می‌شود و بخش از آن نیز برای تامین حق‌آبه چند روستای پایین دست سد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به جریان رودخانه کلان ملایر، گفت: سد‌های هشت گانه استان همدان از نظر پایداری و کنترل سیلاب‌های احتمالی وضعیت مطلوبی دارند.

اخلاص‌مند در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ درصد از حجم سد اکباتان همدان آب دارد، گفت: ذخیره فعلی سد اکباتان تقریبا ۱۰ میلیون مترمکعب شده است.

او از میزان بارش‌های ایستگاه سد اکباتان با میانگین ۲۴۸ میلیمتر یاد کرد و گفت: تنها ایستگاهی که میانگین بارش‌های آن به نسبت بلند مدت تا کنون کاهش داشته، ایستگاه سد اکباتان با میانگین ۲۵۴ میلیمتر بوده که سه درصد به نسبت بلند مدت کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: در حال حاضر از سد اکباتان برداشتی نمی‌شود و این سد بعنوان ذخیره استراتژیک برای فصول زراعی درنظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.