بیش از ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای قزوین به علت نبستن کمربند ایمنی

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: بررسی آمار‌های پلیس نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از تلفات جاده‌ای در آزادراه‌های این استان ناشی از نبستن کمربند ایمنی است.

سرهنگ حسین تقی خانی جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: بیش از ۵۰ درصد متوفیان در تصادفات جاده‌ای استان قزوین به علت نبستن کمربند ایمنی از داخل خودرو به بیرون پرتاب شده‌اند.

وی اضافه کرد: بستن کمربند ایمنی نه تنها برای راننده الزامی بوده، بلکه برای سرنشینان خودرو نیز ضروری است، چراکه بار‌ها مشاهده شده در برخورد‌های شدید حتی سرنشینان عقب نیز به بیرون پرتاب شده‌اند.

سرهنگ تقی خانی عامل مهم دیگر در بروز تصادفات را خواب آلودگی و خستگی راننده عنوان کرد و گفت: بررسی چند مورد تصادفات فوتی اخیر در آزادراه‌های استان قزوین نشان داد که زمان سانحه بامداد و نزدیک به صبح بوده که راننده بدون استراحت کافی در جاده رانندگی می‌کند.

به گفته این مسئول انتظامی در پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قزوین، اگر برخی از متوفیان هنگام رانندگی به بستن کمربند ایمنی اقدام می‌کردند، شاید هرگز فوت نمی‌کردند و در نهایت با یک مصدومیت می‌توانستند به زندگی ادامه دهند.

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: با رانندگان متخلفی که بدون کمربند ایمنی رانندگی کنند، با قاطعیت برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.