بازدید یک‌میلیون و ۴۳۸ هزار و ۹۰۷ نفر مسافر نوروزی از جاذبه‌های کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، از بازدید یک‌میلیون و ۴۳۸ هزار و ۹۰۷ نفر مسافر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، دست‌ساز، فرهنگی و موزه‌ها این استان خبر داد.

داریوش فرمانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت : از روز ۲۴ اسفندماه که خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در سطح استان آغاز شد تا پایان روز نهم فروردین در مجموع یک‌میلیون و ۴۳۸ هزار و ۹۰۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان طبق این آمار مربوط به جاذبه‌های طبیعی با ۶۲۶ هزار و ۱۱۱ مورد، تاریخی با ۴۰۰ هزار و ۷۵۷ مورد، تفریحی با ۱۷۳ هزار و ۳۸۵ مورد، دست‌ساز با ۹۶ هزار و ۷۰۲، مذهبی با ۹۱ هزار و ۲۲۶ مورد، فرهنگی با ۳۶ هزار و ۷۲۳ مورد و موزه‌ها با ۱۳ هزار و ۳ مورد بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: در این مدت ۱۳۹ هزار و ۴۲۷ مسافر نوروزی نیز در مراکز اقامتی مختلف استان اسکان پیدا کرده‌اند که بیشترین آمار اسکان مربوط به مراکز اقامتی غیررسمی (۵۵.۹۴ درصد)، رسمی (۳۸.۲۲ درصد) و اضطراری (۵.۸۴) است. وی از اجرای یک‌هزار و ۲۳۱ فقره بازدید نظارتی طی این مدت از تاسیسات گردشگری استان خبرداد و گفت: به‌دنبال این بازدیدها، برای ۷۴ واحد که خدمات مطلوب به مسافران و میهمانان نوروزی ارائه داده بودند، تشویق صادر شد.

فرمانی یادآور شد: برای واحد‌های مختلف نیز ۱۶۲ فقره تذکر و ۲۵ فقره اخطار کتبی صادر و مجوز پنج دفتر خدمات‌مسافرتی به دلیل تداوم تخلفات تعلیق شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.