لیالی قدر در سه نقطه از سراوان برگزار می‌شود

مدیر تبلیغات اسلامی سراوان از برگزاری مراسمات لیالی قدر در سه نقطه از شهرستان خبر داد.

 حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عابد سابکی  بیان کرد: شب‌های قدر، شیرین‌ترین و ارزنده‌ترین شب‌های سال است؛ بیاییم در این شب ها به یاد آن چه در سال گذشته انجام داده بیفتیم. اگر کار نیکی کردیم از خداوند تشکر کنیم و توفیق این امور نیک را از او بطلبیم و اگر گناهانی مرتکب شدیم از آن الرحم الراحمین طلب مغفرت کنیم و با قلب خاشع به دعا و مناجات با خدای خویش بپردازیم تا دعاهایمان مستجاب شود.
 
وی افزود: اولین اعمال این شب‌ها غسل است که بهتر است مقارن غروب آفتاب انجام شود. با شست و شوی بدن، مومن خود را برای حضور پرنشاط و سالم در مجامع عمومی و ملاقات با اهل ایمان آماده می‌کند. 
 
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان ادامه داد: احیا و شب زنده داری، بیدار ماندن و شب‌های قدر را به عبادت سپری کردن از جمله اعمال سفارش شده در این شب‌هاست.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سابکی اضافه کرد: پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده‏اند: هر كس از روى ایمان و براى رضاى خدا شب قدر را شب زنده دارى و عبادت كند، خداوند خطاهاى گذشته‏اش را مى‏آمرزد.
 
وی با بیان اینکه سومین اعمال توبه و طهارت باطنی، خاطرنشان کرد: اگر چه روزه‌داری خود موجب شستشوی بخشی از گناهان می‌شود، برای آن که از کرامات این ماه بهتر استفاده کنیم و از فیض شب‌های قدر بی‌نصیب نمانیم، باید از راز و نیاز و توبه غافل نشویم. 
 
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان تصریح کرد: در این شب‌های پرفیض، که طبق فرموده رسول خدا (صلی الله علیه و آله) «درهای رحمت الهی، به روی بندگان گشوده می‌شود» توبه گناهان و موانع تقرب و پیوستن انسان به خداوند را از میان می‌برد و آیینه دل را برای تابش نور ایمان و محبت حق مستعد می‌کند. 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سابکی اذعان کرد: به تحقیق شب قدر بهترین فرصت برای این کار است. قرآن کریم دراین باره می‌فرماید: «همانا خداوند توبه کنندگان و پاکیزگان را دوست می‌دارد»
 
وی با بیان اینکه قرآن به سر گرفتن چهارمین عمل از اعمال لیالی قدر است، گفت: مومنان روزه‌دار در ماه خدا، و در خانه خدا، کتاب خدا را، می‌گشایند و بر سر می‌گیرند و آن را شفیع خود، قرار می‌دهند. 
 
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان تصریح کرد: ساعت شروع برنامه شب‌های قدر از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در سه مکان
مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع)، حسینیه امام سجاد علیه السلام و مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار