سازمان ملل: حمله به نیرو‌های حافظ صلح غیرقابل پذیرش است

سازمان نظارت بر آتش‌بس سازمان ملل حمله به نیرو‌های حافظ صلح در لبنان را محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی در موج توحش جدید خود در منطقه از تمامی خطوط قرمز عبور کرده و آشکارا در حال نسل کشی فلسطینیان است. در این میان، این رژیم تمامی اهداف غیرنظامی را برای خود مشروع می‌داند. هدف قرار دادن حافظان صلح سازمان ملل موسوم به یونیفل در جنوب لبنان بخشی از این اهداف مشروع از سوی صهیونیست‌ها تلقی می‌شود.

به گزارش الجزیره، سازمان نظارت بر آتش بس سازمان ملل (UNTSO) امروز (شنبه) حمله به حافظان صلح این نهاد بین المللی در جنوب لبنان را محکوم کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این گروه پس از زخمی شدن ۳ نیروی یونیفل و یک مترجم لبنانی در حمله اسراییل، آمده است: هدف قرار دادن حافظان صلح اقدامی غیرقابل پذیرش است. 

این بیانیه می‌افزاید: تمامی طرف‌های درگیر در این منازعه تحت قوانین بین المللی متعهد هستند از هدف قرار دادن غیرنظامیان شامل نیرو‌های حافظ صلح، خبرنگاران، کادر درمانی، و شهروندان بی گناه اجتناب کنند. 

سازمان نظارت بر آتش بس سازمان ملل با اشاره به آمار بالای شمار تلفات غیرنظامی در جنگ غزه که اکنون به مرز ۳۳ هزار تن نزدیک شده است، تاکید دارد: ما بار دیگر درخواست خود از تمامی طرف‌ها به منظور توقف منازعه فعلی را تکرار می‌کنیم تا از آسیب غیرضروری افراد بیشتر جلوگیری شود. 

سازمان ملل تاکنون از مقصر دانست اسراییل درباره حمله به نیرو‌های یونیفل اجتناب کرده است، اما خبرگزاری رسمی لبنان (NNA) ارتش رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار